Z najomość telewizji cyfrowej jest niezła

Marcin Złoch
opublikowano: 30-01-2008, 00:00

Zgodnie z wynikami sondażu Vectry, 80 proc. respondentów słyszało o telewizji cyfrowej, ale tylko 7 proc. zna usługę wideo na żądanie.

Zgodnie z wynikami sondażu Vectry, 80 proc. respondentów słyszało o telewizji cyfrowej, ale tylko 7 proc. zna usługę wideo na żądanie.

Vectra, operator kablowy, przeprowadził — za pośrednictwem PBS DGA — badanie rynku telekomunikacyjnego i telewizyjnego. Głównym celem badania był opis zachowań związanych z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych oraz internetowych. W ramach badania przeprowadzono 920 wywiadów w 34 miastach Polski.

Telefon…

Z telefonu stacjonarnego korzysta 70 proc. badanych gospodarstw, przy czym zdecydowana większość z nich (90,4 proc.) posiada linie analogowe. Respondenci stosunkowo rzadko korzystają z usług dodatkowych oferowanych w ramach telefonii stacjonarnej. Jednak ci, którzy już zdecydowali się na nie, najczęściej wybierali pocztę głosową (39 proc.), a w dalszej kolejności identyfikację numeru przychodzącego (26 proc.), biuro numerów (26 proc.) oraz blokadę połączeń wychodzących na określone numery (25 proc.).

Co piąty badany zmienił w ciągu ostatnich pięciu lat operatora telefonii stacjonarnej, zaś najczęściej wymienianymi powodami zmiany były zbyt wysokie ceny usług (56 proc.) oraz pojawienie się atrakcyjnej oferty promocyjnej u innego operatora (24 proc.).

...telewizja…

Zdecydowana większość respondentów — 75,6 proc. gospodarstw — odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej. Zjawisko zmiany dostawcy telewizji jest znikome i dotyczy około 5 proc. gospodarstw, które decydują się na ofertę jednego z dostępnych operatorów platform cyfrowych. Badania wskazują, że 44,2 proc. respondentów zna możliwości oferowane przez telewizję cyfrową.

— Najczęściej usługa ta kojarzona jest z lepszą jakością obrazu i dźwięku oraz różnorodnością kanałów. Znacznie rzadziej wymieniane były funkcje dodatkowe, w tym możliwość nagrywania i zatrzymywania programów oraz wideo na żądanie. Jednocześnie około 16 proc. respondentów było zainteresowanych usługą telewizji wysokiej rozdzielczości (HDTV) i deklarowali oni gotowość poniesienia z tego tytułu dodatkowych opłat wynoszących około 30 zł miesięcznie — informuje Urszula Chincz, dyrektor marketingu Vectry.

…internet

Ponad połowa badanych gospodarstw domowych (51 proc.) ma dostęp do internetu. Najpopularniejszą przepustowością łącza jest 512 kb/s (37,1 proc.) i jest ona uznawana przez większość użytkowników (58 proc.) za wystarczającą.

— Respondenci wykazywali duże zainteresowanie pakietami usług (49,1 proc.), ale tylko w sytuacji, gdy są one oferowane przez dostawców, z których badani już korzystają. Znacząca część osób badanych (44 proc.) zgłosiła zainteresowanie pakietem czterech usług, tj. pakietu triple play wzbogaconego o usługę telefonu komórkowego — zauważa Urszula Chincz.

Marcin Złoch

m.zloch@pb.pl % 022-333-99-32

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane