Czytasz dzięki

Z należnościami wymagalnymi do faktora

opublikowano: 31-01-2013, 00:00

Nie tylko należności niewymagalne można sfinansować faktoringiem. Faktor przyjmie również faktury wymagalne.

W czasie spowolnienia gospodarczego coraz więcej firm korzysta z faktoringu. To dobry sposób na poprawę płynności. Pieniądze, które firma dostaje od faktora za faktury z odroczonym terminem płatności, może wykorzystać w dalszej działalności, bez konieczności czekania aż odbiorca zapłaci. Ale niewiele firm wie, że z faktoringu można również skorzystać w przypadku należności wymagalnych. Umożliwia to tzw. faktoring wymagalnościowy.

— Polega on na tym, że faktor płaci za fakturę nie przed terminem płatności faktury, jak przy klasycznym faktoringu, ale w dniu wymagalności tej faktury. Natomiast odbiorca towaru dostaje dodatkowy okres na spłatę faktury, np. 60 dni, którą jak w klasycznym faktoringu, spłaca do faktora — tłumaczy Paweł Kacprzak, dyrektor ds. faktoringu w Raiffeisen Banku. Danuta Czapeczko, dyrektor handlowy w Pragma Inkaso, podkreśla, że oferta faktoringu wymagalnościowego skierowana jest do podmiotów gospodarczych ze stosunkowo stabilną sytuacją finansową, które nie potrzebują natychmiastowego zastrzyku pieniędzy natomiast chcą zminimalizować ryzyko kredytu kupieckiego.

Dzięki takiemu rozwiązaniu dostawca ma pewność, że dostanie pieniądze w z góry oznaczonym terminie, a odbiorca ma więcej czasu na zapłatę i może zamówić więcej towaru, bo w dłuższym terminie łatwiej go będzie sprzedać.

— Ponadto faktoring wymagalnościowy nie ma negatywnego wpływu na jakość relacji z kontrahentami, wręcz może zapobiec kryzysowi na polu współpracy. W momencie kiedy kontrahent nie jest w stanie opłacić faktury w terminie, a firma nie może dłużej czekać na wpłynięcie należności, faktoring rozwiązuje problem między partnerami. Odbiorca otrzymuje więcej czasu na uregulowanie zobowiązania, firma nie ponosi żadnych strat, ale jedynie koszt finansowania w ramach faktoringu. Możliwe jest więc kontynuowanie sprzedaży i dalsza współpraca z kontrahentem, mimo opóźnień w zapłacie — tłumaczy Danuta Czapeczko.

Jej zdaniem, jednocześnie dzięki zaangażowaniu wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej skuteczność egzekwowania zapłaty od kontrahentów jest większa.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane