Za biedni na nowe auta

MIB
opublikowano: 27-01-2011, 00:00

Polska młodzież rzadko zagląda do salonów samochodowych, bo ma za małe dochody.

Polska młodzież rzadko zagląda do salonów samochodowych, bo ma za małe dochody.

Zła wiadomość dla dealerów, świetna dla właścicieli autokomisów i bankierów: młodzi Polacy kupują auta używane i to na kredyt. Wyniki badania "Obserwator Auto 2011. Młodzi i samochód", przeprowadzonego przez TNS Sofres, pokazują, że 85 proc. Polaków do 30. roku życia nie wyobraża sobie życia bez samochodu. Ale aż 91 proc. przyznaje. że nie stać ich na korzystanie z niego tak często, jakby chcieli. Na zakup auta mogą przeznaczyć średnio tylko 4 tys. euro. Młodzi Europejczycy — ponad 9 tys. euro. Efekt? W Polsce udział młodych w rynku nowych pojazdów jest najniższy w Europie — wynosi około 7 proc. Tymczasem nasza młodzież jest w czołówce, jeśli chodzi o zamiłowanie do samochodów. I dla aż 90 proc. młodych Polaków estetyka auta jest ważnym czynnikiem jego wyboru.

— Ale ograniczenia finansowe młodych Polaków nie są jedynym czynnikiem, który wpływa na to, że kupują używane samochody. Mając określoną sumę pieniędzy, zdecydują się raczej na kilkuletni samochód dobrej, światowej marki niż na nowy marki, która nie cieczy się ich uznaniem — mówi Michel Thebault, wiceprezes i szef linii Personal Finance w BNP Paribas Fortis.

Polacy wydają się też bardziej otwarci na finansowanie zakupu auta kredytem bankowym. Ale są ostrożni przy wyborze oferty. Aż 93 proc. zwraca uwagę na oprocentowanie kredytu. A dziewięciu na dziesięciu także na dodatkowe usługi i możliwości związane z kredytem, stanowiące dla nich integralną część oferty.

W badaniu wzięło udział 4,8 tys. osób z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Włoch i — po raz pierwszy — z Polski i Belgii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane