Żabka inwestuje w dietę pudełkową

opublikowano: 08-03-2021, 13:06

Operator sieci małych sklepów zainwestował w Maczfit, największego gracza na polskim rynku cateringu dietetycznego. Ze spółki wychodzi fundusz Resource Partners.

Żabka zaczyna inwestować poza tradycyjnym biznesem sklepowym. W poniedziałek spółka, którą kontroluje fundusz CVC, ogłosiła, że przejmuje większościowy pakiet udziałów Maczfita działającego na rynku cateringu dietetycznego.

Sprzedającymi są fundusz Resource Partners (miał 70 proc. udziałów) i kierujący Maczfitem Maciej Lubiak, który pozostanie prezesem spółki i zachowa część pakietu. Wartości transakcji nie ujawniono, na jej przeprowadzenie będzie się jeszcze musiał zgodzić UOKiK.

- Włączenie spółki Maczfit do grupy Żabka to element długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience, która zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów. Nowa struktura organizacyjna pozwoli poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe, m.in. takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfit – mówi Tomasz Suchański, prezes Żabki, cytowany w komunikacie spółki.

Sieciowy rozwój
Sieciowy rozwój
Żabka, którą kieruje Tomasz Suchański, szybko otwiera nowe sklepy i inwestuje w usługi cyfrowe. Przedstawiciele spółki przekonują, że Maczfit „jest komplementarny wobec istniejącego ekosystemu" i uzupełnia usługi „convenience", czyli związane z oszczędnością czasu przy codziennych zakupach.

Według ostatnich dostępnych danych finansowych Maczfit miał w ciągu czternastu miesięcy, zakończonych w grudniu 2019 r. 78,8 mln zł przychodów, notując przy tym 3,8 mln zł straty netto. W czasie pandemii, mimo przejściowych problemów, biznes był w niezłej kondycji, a spółka podaje, że abonament na jej usługi płaci około 10 tys. klientów.

- Początkowo odeszli klienci, którzy zamawiali pudełka do biura, a pojawili się ci, którzy przed pandemią stołowali się w restauracjach. Teraz z usług spółki korzystają obie grupy, a cały rynek rośnie - wskazywał niedawno w „PB" Aleksander Kacprzyk, partner zarządzający w Resource Partners.

Tymczasem pod szyldem Żabki działa ponad 7 tys. prowadzonych przez franczyzobiorców sklepów, głównie w największych miastach. Ich łączne obroty w 2019 r. przekroczyły 10 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane