Czytasz dzięki

Zachowania płatnicze w Europie

Materiał partnera
opublikowano: 15-06-2015, 00:00

Raport EPR: Intrum Justitia od wielu lat bada zachowania płatnicze w Europie.

Szukamy źródła problemów finansowych europejskich przedsiębiorców i pomagamy je rozwiązać. W tym roku przedstawiamy Państwu zmodyfikowane i poszerzone badanie zatytułowane „Europejski Raport Płatności 2015”. Mamy nadzieję, że będzie to dla wszystkich przewodnik do prowadzenia lepszego biznesu. Główne wnioski EPR mówią, że około 24 proc. europejskich firm stwierdza, że zwalnianie pracowników jest konsekwencją opóźnionych płatności. Gdyby ich kontrahenci płacili faktury terminowo, nie miałoby to wpływu na redukcję zatrudnienia. 34 proc. z nich oświadcza, że opóźnione płatności ograniczają możliwość zatrudniania nowych pracowników. Prawie połowa europejskich przedsiębiorców została nakłoniona do wyrażenia zgody na wydłużenie terminu płatności, co nie było dla nich korzystne. Jednak nie chcąc utracić Klienta, wyrażali na to zgodę. Intrum Justitia pytała także o to, jakie są główne powody, dla których klienci opóźniają płatności. I tak 6 na 10 firm sądzi, że jest to celowe i rozmyślne działanie. Dotyczy to także firm, które współpracują wyłącznie z klientami biznesowymi, a to oznacza, że świadome strategie opóźniania płatności przyczyniają się do zmniejszenia płynności finansowej, a to z kolei skutkuje mniejszą liczbą miejsc pracy. 3,1 proc. rocznych dochodów przepada z powodu opóźnionych płatności lub braku płatności: W skali ogólnoeuropejskiej odpowiada to 289 mld EUR. W Polsce skala zjawiska to 2,1 proc. Niewielki wpływ niskich stóp procentowych na rozwój przedsiębiorstw: 73 proc. firm nie wprowadziło w związku z niskimi stopami procentowymi żadnych zmian na poziomie inwestycji.

Aby otrzymać kopię Naszego raportu i poznać ryzyko w poszczególnych krajach europejskich, w tym specjalne opracowanie dotyczące Polski, prosimy pisać: epr@intrum.pl www.intrum.pl

Materiał przygotowany przez: Intrum Justitia Sp. z o.o.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane