Zaczyna się wojna cenowa o klienta

Jacek Kowalczyk
opublikowano: 2009-11-10 07:07

Zapytaliśmy „Gazele Biznesu”, co im przeszkadza w robieniu interesów. Nie podatki, nie prawo, ale...

...trzy kwestie: bariera popytowa, zatory płatnicze i wojna cenowa — wynika z Gazelowego Indeksu Tendencji (GIT), badania ankietowego „PB” wśród małych i średnich przedsiębiorców.
Już drugi kwartał z kolei problem ze znalezieniem odbiorcy jest liderem rankingu barier wymienianych przez szefów firm.

- Zdecydowana nadwyżka podaży nad popytem to wąskie gardło całej branży. Potencjalnych klientów ubyło, a producentów na rynku wewnętrznym przybywa. Wiele firm chwilowo wycofuje się z Zachodu i skupia się na rodzimym odbiorcy. W dodatku ceny komponentów rosną z powodu wahań kursowych i monopolistycznej pozycji dostawców — mówi Robert Klaudel, dyrektor zarządzający firmy Restol z branży meblarskiej.

Na co jeszcze narzekają „Gazele Biznesu”, czyli najdynamiczniejsze polskie firmy? O tym czytaj więcej w dzisiejszym „Pulsie Biznesu”

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partner strategiczny

Alior

Partnerzy

GPW Orlen Targi Kielce