...trzy kwestie: bariera popytowa, zatory płatnicze i wojna cenowa — wynika z
Gazelowego Indeksu Tendencji (GIT), badania ankietowego „PB” wśród małych i
średnich przedsiębiorców.
Już drugi kwartał z kolei problem ze znalezieniem
odbiorcy jest liderem rankingu barier wymienianych przez szefów firm.
- Zdecydowana nadwyżka podaży nad popytem to wąskie gardło całej branży. Potencjalnych klientów ubyło, a producentów na rynku wewnętrznym przybywa. Wiele firm chwilowo wycofuje się z Zachodu i skupia się na rodzimym odbiorcy. W dodatku ceny komponentów rosną z powodu wahań kursowych i monopolistycznej pozycji dostawców — mówi Robert Klaudel, dyrektor zarządzający firmy Restol z branży meblarskiej.
Na co jeszcze narzekają „Gazele Biznesu”, czyli najdynamiczniejsze
polskie firmy? O tym czytaj więcej w dzisiejszym „Pulsie
Biznesu”




