Czytasz dzięki

Zakazana reklama samochodu elektrycznego (WIDEO)

TR
opublikowano: 22-08-2012, 10:23

Reklama elektrycznego Vauxhalla – brytyjski odpowiednik kontynentalnego Opla – została w Wielkiej Brytania zakazana – informuje Daily Mail.

Regulator uznał, iż treść reklamy mętnie i niedokładnie wyjaśnia działanie samochodu.

Reklama elektrycznego Vauxhalla – brytyjski odpowiednik kontynentalnego Opla – została w Wielkiej Brytania zakazana
Reklama elektrycznego Vauxhalla – brytyjski odpowiednik kontynentalnego Opla – została w Wielkiej Brytania zakazana
None
None

W reklamie producent podkreśla, że dystans jaki może pokonać pojazd działając na elektrycznym zasilaniu wynosi ponad 500 km. W rzeczywistości jednak zasięg „elektryka” nie jest tak okazały. Vauxhall Ampera na włączonym silniku elektrycznym jest zdolny do przejechania 75 km, a żeby osiągnąć dystans reklamowanych 500 km, samochód musi skorzystać ze spalinowego wspomagania.

Teraz reklama, której wyprodukowanie kosztowało koncern 30 tys. GBP, w tym 5 tys. GDP z rządowego grantu, została w Wielkiej Brytanii zakazana.

- Z treści reklamy wynika, iż samochód napędzany jest elektrycznie i większość odbiorców nie zrozumie, że pojazd w pewnych okolicznościach zasilany jest energią wytwarzaną zarówno przez silnik elektryczny, jaki i spalinowy – napisał w uzasadnieniu zakazu regulator.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: TR

Polecane