Już 54 proc. europejskich konsumentów w ubiegłym roku realizowało zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. Wskaźnik ten z roku na rok wzrasta. W stosunku do 2016 r. liczba europejskich nabywców kupujących w zagranicznych sklepach internetowych wzrosła w 2017 r. o 2 pkt. proc., a transakcje najczęściej dotyczyły ubrań, elektroniki, kosmetyków i obuwia. Natomiast gotowych na realizację tego typu działań jest 31 proc. osób, które dotychczas nigdy wcześniej nie kupowały online w e-sklepach zlokalizowanych poza ich rodzimym krajem — wskazuje badanie DPDgroup Barometr E-shopper zrealizowane przez Kantar TNS. Powoli wzrasta również zainteresowanie Europejczyków zakupami w e-sklepach spoza kontynentu. © Ⓟ
44 proc. Taki odsetek Polaków dokonujących e-zakupów za granicą zrobił to w ubiegłym roku w sklepach z Chin (wzrost o 8 proc. w porównaniu z 2016 r.).
86 proc. Tylu chorwackich e-klientów decyduje się na zakupy w zagranicznych sklepach internetowych (najwięcej w Europie — wg badania DPDgroup Barometr E-shopper).