Platforma Marketplanet buduje rozwiązania zakupowe dla firm.
– Porządkujemy zakupy korporacyjne, kojarząc sprzedających z kupującymi. Szacujemy, że przez nasze narzędzia przechodzą towary i usługi warte w sumie ok. 50 mld zł rocznie. Przy tym w ostatnim czasie dajemy firmom możliwość kupowania głównie z wykorzystaniem technologii internetowych – mówi Piotr Matysik, prezes platformy Marketplanet.
Obecnie z jej rozwiązań korzystają przede wszystkim korporacje i jednostki administracji publicznej. Firma chce jednak przyciągnąć do siebie więcej małych i średnich przedsiębiorstw, które coraz chętniej przenoszą się z zakupami do sieci. Dlatego nawiązała współpracę z Brutto, spółką finansującą faktury przedsiębiorców, która należy do grupy PragmaGo.
– Korporacje często narzucają zasady, którym trudno sprostać - szczególnie małym dostawcom. Muszą oni liczyć się na przykład z dłuższymi terminami płatności. Dzięki rozwiązaniom Brutto korporacja zabezpieczy termin płatności zgodnie ze swoimi procedurami, a dostawca otrzyma pieniądze zaraz po realizacji transakcji – mówi Piotr Matysik.
W ramach współpracy z Brutto dostawcom należącej do Marketplanet platformy OnePlace został udostępniony faktoring i finansowanie zakupów w postaci limitu zakupowego. Brutto zapewnia ponadto finansowanie zobowiązań publiczno-prawnych (podatków i składek ZUS). Przedsiębiorcy korzystający z OnePlace widzą różne opcje finansowania - zaraz po dołączeniu do platformy i przed złożeniem ofert. Usługi te są dla nich dostępne za pomocą jednego kliknięcia, bez konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów czasu i zbędnych dokumentów. Rozwiązania Brutto trafiają do zweryfikowanych użytkowników B2B.
To pierwsza tego rodzaju współpraca, którą nawiązała spółka Brutto.
– Dotychczas działaliśmy głównie w ekosystemach programów do fakturowania i księgowości. Teraz, wraz z rozpoczęciem współpracy z Marketplanet, wchodzimy w nowy segment platform B2B e-commerce i zakupowych – mówi Piotr Strzelecki, prezes Brutto.