Zanim utracisz poufne dane

opublikowano: 24-02-2016, 16:12

Aż trzy czwarte firm w Europie nie korzysta z systemów zabezpieczania elektronicznych dokumentów. I są narażone na utratę poufnych informacji, przestrzega OKI Europe.

Szacunki wskazują, że do 2018 r. blisko 75 proc. pracowników będzie pracować poza biurem, wykorzystując urządzenia mobilne. Tym ważniejsze jest zadbanie o bezpieczeństwo dokumentów firmowych. A z analizy wykonanej przez IDC na zlecenie OKI wynika, że trzy czwarte europejskich firm nie dysponuje systemem bezpieczeństwa dokumentów.

– Rosnąca liczba pracowników mobilnych wymagających dostępu do informacji niezależnie od czasu i miejsca ma ogromny wpływ na współczesny biznes.  W odpowiedzi na to zjawisko, aby utrzymać wydajność pracowników i jednocześnie chronić poufne dane klientów i własne, firmy muszą wdrożyć skuteczne, zdygitalizowane procesy oraz stosować odpowiednie elementy kontroli nad nimi – mówi Terry Kawashima, dyrektor zarządzający w firmie OKI Europe. 

Korzystając z inteligentnych urządzeń wielofunkcyjnych (Smart MFP) w miejscu pracy, należy zwrócić uwagę na to, że można je programować i dostosowywać do potrzeb konkretnych użytkowników i działów. Dostęp do nich może odbywać się przy użyciu identyfikatorów, kodów PIN, smartfonów czy tabletów. Brak zabezpieczeń może się wiązać z utratą poufnych danych. 

 

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane