Zanim wynajmiesz salę na pokaz…

opublikowano: 03-02-2019, 22:00

Trwa akcja dla hotelarzy i restauratorów, która ma uchronić ich przed oszustami.

Ruszyła kampania „Poznaj swojego kontrahenta”. Prowadzi ją Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) i Federacja Konsumentów pod patronatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Akcja ma na celu przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom, do których dochodzi podczas różnego rodzaju pokazów. Jest adresowana m.in. do firm wynajmujących sale na takie spotkania, podczas których konsumenci są poddawani manipulacjom — przychodzą na bezpłatne badania albo prezentację, a wychodzą z horrendalniedrogim kompletem garnków, urządzeniem do magnetoterapii czy umową na pakiet usług pseudomedycznych.

Najczęściej spotkania te odbywają się w wynajętych salach, np. w hotelach, restauracjach, domach weselnych, sanatoriach, szkołach czy szpitalach. Na początek organizatorzy kampanii wyślą do prawie 40 tys. hoteli i restauracji ulotki informujące o nieprawidłowościach, do których może dochodzić podczas pokazów handlowych. Przedsiębiorcy znajdą w nich rady, co powinni zweryfikować przed wynajęciem sali kontrahentowi. Na jesień jest zaplanowana druga odsłona akcji. Będzie adresowana m.in. do właścicieli sanatoriów i domów opieki społecznej.

Kampania „Poznaj swojego kontrahenta” ma zwrócić uwagę, że brak zachowania szczególnej ostrożności przy wynajmowaniu pomieszczenia może skutkować przyzwoleniem na nieuczciwe praktyki i oszustwa.

— Mamy informacje o ponad 120 firmach organizujących spotkania, podczas których konsumenci mogą być poddawani nieuczciwym praktykom handlowym. UOKiK na różne sposoby walczy z tym zjawiskiem. W 2018 r. prowadziliśmy ponad 40 postępowań wobec przedsiębiorców sprzedających produkty lub usługi na pokazach. Przygotowaliśmy też pakiet propozycji legislacyjnych, które powinny uporządkować rynek sprzedaży bezpośredniej — mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane