Stefano Patuanelli potwierdził we wtorek, że rząd przygotowuje się do przejęcia borykającego się od lat z widmem bankructwa przewoźnika, który w wyniku pandemii koronawirusa znów ma ogromne problemy z płynnością finansową. Nacjonalizacja przynoszącej straty linii następuje po 11 trudnych latach prywatnego zarządzania i trzech nieudanych próbach restrukturyzacji.

Na początku 2020 r. rząd zasilił Alitalia 400 mln EUR, po udzieleniu pożyczki pomostowej w wysokości 900 mln EUR w 2017 r., która nie została spłacona.
Na dzień 31 maja firma miała płynność w wysokości 232 milionów euro ... przychody w okresie od stycznia do maja wyniosły 505 milionów - powiedział Patuanelli.
W tym samym okresie ubiegłego roku przewoźnik odnotował przychody w wysokości 1,1 mld EUR.
W maju włoski rząd deklarował, że wstrzyknie co najmniej 3 mld EUR świeżego kapitału do Alitalii, aby ponownie uruchomić ją jako nową spółkę publiczną.