Zawsze lepiej mieć więcej

Maciej Jaworski
opublikowano: 26-04-2006, 00:00

Życiorys to pierwszy kontakt z pracodawcą. Zawiera kilka istotnych pozycji, na które zatrudniający zwracają szczególną uwagę.

Rola CV (curriculum vitae) sprowadza się do przekazania najważniejszych informacji na temat kandydata. Ma ono przekonać rekrutującego, że osoba ubiegająca się o dane stanowisko spełnia wymagania formalne. Najważniejszymi punktami z reguły są te, które mówią o wykształceniu i doświadczeniu zawodowym. Pracodawcy zwracają szczególną uwagę na to, czy zaprezentowane w CV kwalifikacje są odpowiednie do oferowanego miejsca pracy oraz jakie obowiązki i zadania wykonywała wcześniej dana osoba.

Treść i forma

Życiorys jest wizytówką kandydata. Niedopuszczalne jest zatem, aby występowały w nim jakiekolwiek błędy.

— Istotna jest dbałość o najmniejsze nawet szczegóły. Rekrutujący przegląda setki takich dokumentów i wybiera te, które wyróżniają się pod względem treści i formy. Interesujące CV powinno cechować się przejrzystym, chronologicznym układem. Dlatego najlepiej skorzystać z gotowych szablonów serwisów rekrutacyjnych czy firm doradczych. Czasem pracodawca oczekuje od kandydata pomysłowości i przedstawienia praktycznych umiejętności. Przykładem mogą być firmy reklamowe, które wymagają CV w formie prezentacji — opowiada Anna Buczyńska z serwisu Jobpilot.pl.

Wszystkie informacje powinny zostać przedstawione zwięźle i spójnie. Dobrą metodą na wyróżnienie tych szczególnie ważnych z punktu widzenia pracodawcy jest ich pogrubienie lub podkreślenie.

Okiem zatrudniającego

Pracodawca poszukujący odpowiednich osób na stanowisko patrzy przede wszystkim na kompetencje merytoryczne i personalne.

— Przeglądając życiorysy naszych kandydatów, zwracamy uwagę na całościowe doświadczenie, edukację, szkolenia i działalność dodatkową tych osób. Wnikliwie czytamy cały dokument i analizujemy wszystkie jego elementy. Większość osób, które przyjmujemy do pracy, to studenci i absolwenci. Rzadko mają na swoim koncie bogate doświadczenie zawodowe. W takich przypadkach analizujemy studia oraz działalność dodatkową w tym okresie, m.in. zaangażowanie w koła naukowe lub inne organizacje, w tym organizacje pozarządowe. Zwracamy również uwagę na praktyki oraz szkolenia i kursy. W naszej pracy niezbędna jest znajomość języka angielskiego, więc jest to jedno z podstawowych kryteriów podczas naboru — wyjaśnia Małgorzta Kalisz, menedżer ds. rekrutacji PricewaterhouseCoopers.

Niezwykle ważny wpływ na opinię pracodawców mają ukończone kursy, szkolenia czy uzyskane certyfikaty. Interesuje ich zwłaszcza tematyka, czas trwania oraz miejsce, w którym się odbyły.

— Mile widziane są szkolenia i kursy spójne ze ścieżką zawodową obraną przez kandydata. W zasadzie wszystkie odbierane są pozytywnie. Może mniejsze znaczenie mają te, które są nieadekwatne i umiarkowanie przydatne w pracy. W naszym przypadku najcenniejsze są umiejętności związane bezpośrednio z pracą, m.in. kwalifikacje bieg- łego rewidenta i doradcy podatkowego — dodaje Małgorzata Kalisz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Jaworski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy