Zbliża się europejskie święto MSP

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2012-09-14 00:00

6 tys. uczestników i ponad 60 paneli — tak będzie wyglądał II Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Wielkimi krokami nadchodzi jedno z największych wydarzeń poświęconych polskim firmom — Europejski Kongres MSP. Od 24 do 27 września w Katowicach spotkają się przedsiębiorcy, eksperci, samorządowcy i osoby z instytucji otoczenia biznesu. Przedsięwzięcie, podobnie jak w ubiegłym roku, organizuje Regionalna Izba Gospodarcza (RIG) w Katowicach przy pomocy Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

— Formuła kongresu uległa zmianie. Mamy więcej zajęć warsztatowych, więcej spotkań z praktykami i doradcami — mówi Tadeusz Donocik, prezes RIG.

Największym zainteresowaniem wśród uczestników kongresu cieszą się panele dotyczące m.in. zarządzania strategicznego, finansów MSP, wsparcia funduszami unijnymi, marketingu i public relations. Weźmie w nich udział ponad 250 ekspertów. Tematami dyskusji będą m.in. nowoczesne zarządzanie, internacjonalizacja przedsiębiorstw oraz innowacje dla MSP.

Ważnym elementem kongresu jest Biznes Expo — impreza wystawiennicza promująca usługi i produkty dla małych i średnich przedsiębiorstw. Podczas targów odbędą się salony tematyczne dotyczące m.in. inwestycji w kapitał ludzki,finansów i rozwiązań informatycznych dla biznesu.

— Hasłem przewodnim kongresu jest „dobre zarządzanie”. Nasze analizy pokazały, że trzeba zwrócić uwagę menedżerów na ten aspekt, zwłaszcza jeśli chodzi o najmniejsze firmy. Tam właściciel często jest człowiekiem od wszystkiego i nie ma czasu, aby skupić się na zarządzaniu. Nie wie też, z jakiej pomocy może skorzystać bezpłatnie w ramach programów publicznych. To wsparcie pokażemy na kongresie — mówi Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP. Udział w kongresie jest bezpłatny.

16.09

Do tego dnia trzeba się zarejestrować, aby wziąć udział w kongresie. Rejestracja na stronie www. kongresmsp.eu.