Zdalnie czy stacjonarnie? Hybrydowo!

opublikowano: 22-06-2020, 22:00

Po trzech miesiącach izolacji praca z domu stała się normą. To nie znaczy, że firmy zamkną wkrótce swoje biura.

Dla jednych praca zdalna jest biletem do prawdziwej wolności. Inni tęsknią do bezpośrednich kontaktów z koleżankami i kolegami z biura, nawet za cenę codziennych dojazdów i stania w korkach. A co o home office myślą badani przez spółkę Citrix menedżerowie IT? Prawie trzy czwarte (72 proc.) przyznało, że masowe przejście na telepracę zaowocowało szybszą transformacją cyfrową ich firm. Ponadto 44 proc. uważa, że upowszechnienie się home office zostało przyspieszone o ponad rok. Większość chwali zmianę.

— Zespoły IT umożliwiły szybkie przestawienie się na pracę z domu. Teraz stoją przed kolejnym wyzwaniem: zrównania trybu zdalnego ze stacjonarnym przy jednoczesnym wznowieniu działalności biur. Przyszłością jest hybrydowe środowisko pracy, ale nic na siłę. Zmiana musi być płynna i bezpieczna — mówi Krzysztof Rachwalski, dyrektor regionalny Citrix Polska.

Rząd łagodzi restrykcje związane z koronawirusem. Odmrażaniu gospodarki nie towarzyszy jednak chęć natychmiastowego ściągnięcia pracowników do biur. Dokonuje się to powoli, stopniowo i zwykle w systemie zmianowym — w siedzibach firm stawia się część personelu, pozostali pracują w domowych pieleszach. Świadczy to najdobitniej o tym, że model zdalny w okresie pandemii się sprawdza. 69 proc. ankietowanych menedżerów IT twierdzi, że dla większości zatrudnionych praca na odległość była dość łatwa, a 71 proc. — że dzięki nowym technologiom efektywność współpracy nie różniła się niczym od jej tradycyjnej formy. Z powodu wysiłków skierowanych na cyfryzację pracy zwiększył się prestiż zespołów informatycznych — 77 proc. respondentów potwierdza, że dział IT jest obecnie postrzegany jako kluczowy dla ich przedsiębiorstwa.

Sprawdź program webinaru "Zasady oraz bezpieczeństwo wykonywania pracy w trybie zdalnym", 1 lipca, 10:00 >>

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane