Zdrowy nurt

14-07-2016, 22:00

Kiedy słońce zaczyna przygrzewać, producenci napojów nasilają działania reklamowe.

Pogoda i temperatura to główne czynniki wpływające na wielkość spożycia i sprzedaży napojów. Dotyczy to piwa, wody mineralnej, soków, napojów gazowanych i niegazowanych.

WOLNY WYBÓR:
Zobacz więcej

WOLNY WYBÓR:

Konsumenci chcą zdrowych produktów, które wzbogacają ich dietę w wartościowe składniki odżywcze, ale też dają przyjemne doznania smakowe — mówi Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Maspex. ARC

— Sygnałem do rozpoczęcia sezonu w branży napojowej jest zazwyczaj długi majowy weekend. Zaczyna się wtedy sezon grillowy, więcej czasu spędzamy aktywnie na świeżym powietrzu, dlatego nasze organizmy zwiększają zapotrzebowanie na płyny. Nie bez znaczenia są też kampanie reklamowe i promocyjne, jednak mają mniejszy wpływ na sezonowość rynku, gdyż konsumenci dokonują coraz bardziej świadomych wyborów. I coraz częściej kierują się walorami produktu, a nie tylko ofertą promocyjną, ceną czy marką — uważa Rita Tomaszun-Wlazło, kierownik ds. akcyzy Eko-Vit.

Zdrowe tendencje

Od kilku lat rośnie popyt na napoje z kategorii wellness, czyli prozdrowotne i jak najbardziej naturalne.

Mamy w ofercie m.in. serię napojów Dr Owoc w trzech smakach. Są to napoje niegazowane, produkowane z zagęszczonych soków owocowych, praktycznie bez sztucznych barwników. Polecamy je zwłaszcza osobom, które starają się unikać napojów gazowanych, cenią naturalne składniki i ciekawe walory smakowe. Po produkty z linii Dr Owoc, ale też Minionki i Angry Birds sięgają najczęściej rodzice, którzy starają się wpajać pociechom zdrowy tryb życia i chcą je odzwyczaić od napojów gazowanych z dużą zawartością cukru. W naszej ofercie pojawiają się także napoje wzbogacane o witaminy, magnez, wapń, ekstrakty roślinne i inne substancje aktywne — informuje Agata Walczak, dyrektor ds. produkcji Eko-Vit.

Jej zdaniem, nawet konsumenci typowych napojów energetycznych coraz częściej szukają produktów, których siła pobudzająca ma pochodzić z ekstraktów roślinnych, naturalnej kofeiny, a cukier z soków owocowych. O zdrowej modzie mówi także Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Maspex.

— Konsumenci chcą zdrowych produktów, które wzbogacają ich dietę o wartościowe składniki odżywcze, ale też dają przyjemne doznania smakowe. Wybór jest związany z miejscem konsumpcji, czasem lub potrzebą, jaką chce się zaspokoić — mówi Dorota Liszka.

Ofertowe nowinki

Producenci i dystrybutorzy napojów stale wprowadzają nowe propozycje. Firma Eko-Vit uzyskała licencję marek Rovio i Universal Studios, dzięki czemu wzbogaciła ofertę handlową o serię linii Angry Birds i Minionki.

— To niegazowane napoje przeznaczone głównie dla dzieci. Naszym nowym hitem jest napój gazowany Manana w trzech smakach: Cola, Apple i Orange. Przy jego tworzeniu staraliśmy się wyjść jak najbardziej naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy szukają produktów dobrej jakości, smacznychi zdrowych — opowiada Rita Tomaszun-Wlazło. Zapewnia, że jej firma starała się maksymalnie zredukować zawartość cukru, by był to produkt smaczny, a jednocześnie zdrowy. Natomiast należąca do Grupy Maspex marka Tymbark przygotowała wakacyjną niespodziankę.

— Do oferty popularnych napojów w szklanych butelkach z kapselkiem dołączyła limitowana, egzotyczna propozycja: Tymbark jabłko — kiwi. Na letni czas Tymbark proponuje też dwie propozycje napojów w „rodzinnych” opakowaniach i w „wakacyjnych” smakach. Truskawka–agrest to napój nawiązujący do ulubionych letnich kompotów, a jabłko–melon to wariant o bardziej egzotycznej nucie smakowej. W ofercie Kubusia na lato jest dobrze znana Kubuś Play! — Lemoniada cytrynowa, a obok niej nowość: lemoniada o smaku mango — zachwala Dorota Liszka.

Do oferty Kubusia w tym roku weszły także woda niegazowana Kubuś Waterrr i nowy smak soków Kubuś 100% — jabłko-marchew. Z kolei Tymbark na początku roku wprowadził na rynek Tymbark 100% tłoczony z jabłek (antonówka, champion, jonagold) i soki marchwiowo- -owocowe Tymbark Vitamini. Natomiast Grupa Colian Holding rozszerzyła ofertę marki Oranżada Hellena.

— Obok czerwonej pojawiła się oranżada biała. Zgodnie z najnowszymi trendami do sprzedaży wprowadziliśmy także Oranżadę Hellena Fit o pojemności 1,25 l, której słodki smak jest uzyskiwany m.in. dzięki dodaniu stewii. Konsumenci z satysfakcją przyjęli powrót Oranżady Hellena w proszku, której landrynkowy smak jest znany od pokoleń — opowiada Jan Kolański, prezes Colian Holding. W 2016 r. rozrosła się także oferta napojów niegazowanych Helleny. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu