Czytasz dzięki

Żeby pracownicy byli zdrowsi i szczęśliwsi

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 15-06-2015, 00:00

Tai Chi, 2640 minut masażu, warsztaty szczęścia i zdrowego odżywiania proponuje swoim pracownikom Unilever.

Program prozdrowotny Lamplighter rozpoczęto w Unileverze od diagnozy. Trzystu ochotników poddano badaniom krwi, testom wysiłkowym i ocenie ryzyka zdrowia. Dodatkowo prawie 200 osób wypełniło kwestionariusz dotyczący aktywności fizycznej, nawyków żywieniowych i odporności psychicznej. Na podstawie wyników przygotowano spersonalizowane plany rozwoju osobistego i zalecenia dotyczące badań profilaktycznych. Wzbogacenie tych danych o wyniki ankiet pozwoliło na analizę kondycji pracowników całej firmy i zaplanowanie konkretnych działań. Program Lamplighter opiera się na trzech filarach: aktywności fizycznej, zdrowym odżywianiu i odporności psychicznej. Pracownicy mogą m.in. korzystać z warsztatów na temat zarządzania szczęściem i stresem albo zdrowych nawyków żywieniowych, uczestniczyć w zajęciach tai chi, treningach biegowych lub oddać się pod opiekę fizjoterapeucie.

— Lamplighter wyróżnia kompleksowość działań: od diagnozy do proponowanych aktywności. Będziemy się przyglądali postępom pracowników i sprawdzali efekty programu, co pozwoli opracować działania na kolejne jego edycje— mówi Izabela Grzesik, koordynatorka programu Lamplighter i specjalistka medycyny pracy. Po co Unileverowi taki program?

— Powodów jest kilka, ale główny wynika ze zobowiązania, jakie złożyła firma w ramach realizacji przedsięwzięcia „Życie w sposób zrównoważony”, czyli poprawy zdrowia i samopoczucia ludzi. W Polsce tylko w warszawskim oddziale program objął ponad 300 osób. Oczywiście dla pracowników naszych fabryk i innych oddziałów również organizujemy aktywności dostosowane do ich potrzeb. Efekty pierwszej odsłony akcji poznamy na jesieni, a od nowego roku będziemy mieli kolejne propozycje — mówi Tom Dewaele, członek zarządu ds. HR w Unilever Polska.

Programy dotyczące dobrostanu pracowników wprowadza coraz więcej korporacji. Według Toma Dewaele’a, nie jest to moda, lecz konieczność.

— Może to wynikać z wielorakich korzyści — oprócz tych oczywistych dla pracowników taki program podnosi też prestiż spółki jako potencjalnego pracodawcy. Jest także aspekt biznesowy — wierzymy, że ludzie działający w pozytywnej kulturze organizacyjnej, cieszący się dobrym zdrowiem i samopoczuciem po prostu pracują lepiej. A wszystko to prowadzi do poprawy wyników biznesowych. Poza tym cechą firm rozwijających się w sposób zrównoważony jest branie odpowiedzialności za zdrowie pracowników. Mamy nadzieję, że takie praktyki staną się normą na rynku pracy — sumuje Tom Dewaele. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane