Zespół sprzedażowy pod nadzorem

  • Marta Bellon
23-10-2014, 00:00

28 proc. - tylko tyle badanych firm mierzy kompetencje sprzedawców.

W badaniu firmy Effectiveness i agencji SW Research 56 proc. przedsiębiorców zapytanych o to, w których działach firmy mierzenie kompetencji pracownika jest szczególnie ważne wskazało dział sprzedaży. Na kolejnych miejscach znalazły się: dział odpowiedzialny za badania i rozwój, IT oraz HR. Inicjatorzy badania komentują, że praca zespołu sprzedażowego ma decydujący wpływ na wyniki przedsiębiorstwa, dlatego tak ważna jest diagnoza mocnych stron sprzedawcy, jego potencjału, otwartości na różne osobowości klientów czy umiejętności dostosowania się stylu, w jakim komunikuje się klient.

— Jeśli dla klienta liczy się bezpieczeństwo, będzie chciał zobaczyć, że produkt ma rekomendację innych, lub że jego zakup nie wiąże się z żadnym ryzykiem. Jeszcze innego klienta do kupna tego samego produktu zmotywuje informacja o tym, jakie nowe możliwości biznesowe da mu ten konkretny produkt — jaki zwrot przyniesie inwestycja. Nie ma zatem jednej, sprawdzonej strategii sprzedaży. Kluczem jest zrozumienie osobowości klienta i umiejętność szybkiego rozpoznawania różnych stylów zachowań — podpowiada Anna Sarnacka, konsultant z Effectiveness.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Zespół sprzedażowy pod nadzorem