ZETKA PRZEJMIE HARCERSKIE RADIO

Tomasz Siemieniec
opublikowano: 1999-09-09 00:00

ZETKA PRZEJMIE HARCERSKIE RADIO

Warszawski nadawca chce wejść na rynek programów dla młodzieży

ZAGADKA ROZWIĄZANA: Justyn Depo, szef RadioStacji, już w maju wyjawił nam, że ze spółki wyjdzie norweski inwestor. Nie chciał jednak wówczas zdradzić, kto go zastąpi. fot. Grzegorz Kawecki

Radio Zet finalizuje negocjacje w sprawie przejęcia dawnej Rozgłośni Harcerskiej. Zetka ma kupić blisko 100 proc. jej udziałów, stając się w ten sposób nowym właścicielem działającej od ponad roku RadioStacji. Wartość transakcji oraz treść uzgodnień w tej sprawie zainteresowani trzymają w głębokiej tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dzięki temu Zetka chce wejść na rynek stacji, które adresują swoje programy do młodzieży.

Wiadomo, że cena wywoławcza za Rozgłośnię Harcerską wynosiła 2 mln zł. Nie udało się nam jednak ustalić, jaką ostatecznie cenę strony wynegocjowały. Podobno EuroZet, główny właściciel Radia Zet, ma kupić 98 proc. RH. Dzięki tej akwizycji chcą wejść na zaniedbany dotychczas rynek programów radiowych adresowanych do młodzieży w wieku od 15 do 25 lat.

Młodzi na celowniku

— W tym segmencie Zetka z oczywistych powodów nie ma mocnej pozycji. Lepiej na tym polu radzi sobie główny konkurent warszawskiego nadawcy — RMF FM. Jasne jest zatem, że dzięki przejęciu RadioStacji właściciele Zetki chcą zaatakować właśnie ten segment rynku — twierdzi szef jednej z dużych stacji radiowych.

Nie ma również wątpliwości, że z RH wyjdzie jej obecny inwestor strategiczny, norweskie radio P4.

— Nie mogę ujawnić ceny ani wielkości udziałów, które zamierzamy przejąć w Rozgłośni Harcerskiej. Zapewniam natomiast, że to, iż będziemy inwestorem strategicznym RadioStacji, nie wpłynie na zmianę profilu nadawcy. Podoba się nam styl tego radia, jego kultowość i prestiż marki wśród słuchaczy. Adresatami programu pozostaną młodzi ludzie w wieku 15-25 lat — tłumaczy Sławomir Suss, prezes spółki EuroZet.

RadioStacja obejmuje swoim zasięgiem Warszawę, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Gdynię i Rzeszów. Jej słuchalność w skali kraju oscyluje wokół 1 proc., w samej Warszawie natomiast — powyżej 3 proc. Prezes Suss nie chciał na razie mówić o planach zwiększenia słuchalności RadioStacji.

Początek ekspansji

— Należy przypuszczać, że związek Radia Zet z inwestorem finansowym, jakim jest Advent, jest zapowiedzią zdecydowanej ekspansji warszawskiej rozgłośni na rynku. Polskie media są atrakcyjne dla inwestorów zachodnich, gdyż krajowy rynek reklam będzie rósł, a to oznacza większe wpływy dla mediów — powiedział nam kilka miesięcy temu Jan Olgelbrand, były dyrektor Rozgłośni Harcerskiej.

Jan Olgelbrand nie miał wątpliwości, że Zetka szybko będzie zabiegała o przejęcie mniejszych graczy, nie przypuszczał jednak, że obiektem jej zainteresowania będzie właśnie Rozgłośnia Harcerska.