Zewnętrzni usługodawcy na pomoc logistyce

Marta Bellon
opublikowano: 30-11-2009, 00:00

Przekazanie logistyki doświadczonemu operatorowi może ułatwić działanie firmy w trudnych warunkach gospodarczych.

Przekazanie logistyki doświadczonemu operatorowi może ułatwić działanie firmy w trudnych warunkach gospodarczych.

Według Tomasza Cegielskiego, dyrektora Międzynarodowego Biznesu Lądowego Schenker, przekazanie logistyki silnemu operatorowi umożliwia elastyczne kształtowanie strumienia dostaw.

— Operator logistyczny z mocną siecią może zapewnić klientom taką elastyczność zarówno pod względem częstotliwości dostaw, jak i wielkości czy liczby przewożonych towarów. Dzięki temu mogą zmniejszyć poziom kapitału zamrożonego w zapasach i zredukować koszty związane z utrzymywaniem własnego systemu zaopatrzenia — tłumaczy dyrektor.

Zaoszczędzone pieniądze można zainwestować w rozwój podstawowego biznesu i nowych rozwiązań. I dzięki temu — wzmocnić pozycję na rynku. Korzystanie z usług zewnętrznego operatora pozwala też na szybszą reakcję na szybko następujące zmiany na rynku, np. na wahania popytu.

— To także szansa na usługi o stałym poziomie jakości. Przede wszystkim w okresie podwyższonego ryzyka, na przykład tzw. żniw logistycznych, które przypadają przed świętami. Firma może zyskać na czasie i zredukować koszty z tytułu współpracy z operatorem dzięki jego kompleksowej ofercie. Wszystkie potrzeby logistyczne klient może zaspokoić w jednym miejscu. Zyskuje przy tym dostęp do nowoczesnych technologii, umożliwiających sprawny przepływ informacji i ułatwiających bieżącą współpracę — przekonuje Tomasz Cegielski.

Monika Pachniak-Radzińska, dyrektor rozwoju rynku Schenkera, radzi, żeby firma przed wyborem operatora logistycznego w pierwszej kolejności zadała sobie pytanie, czy dostawca jest w stanie spełnić jej potrzeby, a następnie sprawdziła jakość jego usług.

— Należy zbadać o to, czy operator może zapewnić stabilną jakość usług także w okresach szczytów przewozowych. Warto też uzyskać informacje o terminowości: czy przesyłki są dostarczane na czas i na miejsce. Szukając najlepszego operatora logistycznego, warto zbadać jego wiarygodność na rynku usług TSL — podpowiada Monika Pachniak-Radzińska.

Marta Bellon

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane