Poczta Polska może już oficjalnie startować z wdrażaniem nowej strategii. Dokument obejmujący działania na lata 2010-15 został zaakceptowany przez radę nadzorczą Poczty Polskiej. A cele są ambitne. W ciągu pięciu lat działania podejmowane przez pocztowców mają przynieść oszczędności, wynoszące aż 1,7 mld zł. To kwota netto, uwzględniająca także konieczne nakłady. Proces na pewno nie będzie łatwy, bo towarzyszyć mu będzie m.in. duża redukcja zatrudnienia - do 8 tys. osób.

- Obszary, których dotyczy strategia, to usługi pocztowe, logistyka, usługi finansowe, restrukturyzacja sieci placówek, infrastruktura, organizacja i informatyka - wymienia Andrzej Polakowski, prezes Poczty Polskiej.
Prezes wyjaśnia, że strategię podzielono umownie na dwa etapy. W pierwszym, prowadzonym do 2013 roku, firma skupi się przede wszystkim na restrukturyzacji. W tym właśnie roku zostanie uwolniony rynek pocztowy i Poczta Polska będzie musiała stawić czoła konkurencji. W drugim etapie, do 2015 r. większy nacisk zostanie położony przede wszystkim na rozwój. Przy tworzeniu strategii pomagała firma AT Kearney, której wyniki prac z I etapu współpracy zostały wykorzystane w dokumencie końcowym.
Więcej w poniedziałkowym Pulsie Biznesu