Źle z komunikacją i współpracą

UK
opublikowano: 27-09-2011, 00:00

Pracodawcy deklarują, jakich chcą absolwentów. Uczciwość i rzetelność cenią wyżej niż wiedzę.

Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym zapytał 80 przedsiębiorców z Polski, Włoch, Portugalii i Turcji, czego oczekują od absolwentów wyższych uczelni. Okazuje się, że wcale nie doświadczenie liczy się najbardziej. Największe bariery we współpracy stwarza brak umiejętności komunikacji i pracy zespołowej. Widać to zwłaszcza w Polsce, gdzie pracodawcom brakuje też u absolwentów przedsiębiorczości i umiejętności rozwiązywania problemów. Przedstawiciele firm akcentowali też, że pracownik uczciwy i rzetelny przynosi najwięcej korzyści, najszybciej się uczy i wdraża w struktury przedsiębiorstwa. — Dobrze jest widzieć, że młody człowiek zdobył wykształcenie na studiach. Ale sama wiedza nie jest problemem. Jeśli będzie uczciwy i rzetelny, to przyjdzie do mnie w czasie trwania projektu i przyzna się, że zaprzepaścił ważną rzecz. Jako właściciel firmy będę mógł szybko zareagować i uratować przedsięwzięcie — mówi Krzysztof Kucharczyk, prezes spółki Krzysztof Kucharczyk Techniki Elektroforetyczne. Absolwenci uczelni nie spełniają też oczekiwań przedsiębiorców w zakresie umiejętności praktycznych. Jak podkreślaja autorzy ankiety, ten problem widać we wszystkich badanych krajach. Przedstawiciele uczelni zaznaczają jednak, że szkoły nie mogą skupiać się wyłącznie na bieżących oczekiwaniach pracodawców. Powinny kształcić bardziej uniwersalnie. — Uczelnia wyższa powinna kształcić inteligentów, którzy dzięki kreatywnemu i perspektywicznemu myśleniu będą tworzyć rozwiązania aktualne także za pięć i więcej lat — mówi Adam Jagiełło- Rusiłowski z Uniwersytetu Gdańskiego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: UK

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu