Zmiana warty

Auto do floty: Nowy Hyundai i10

Obecny na polskim rynku od 2007 r. Hyundai i10 doczekał się następcy. Nowe wcielenie jest lepsze pod każdym względem. Nic dziwnego – poprzednik miał tylko zaistnieć na rynku, on ma rynek zawojować.

Auto do floty: Nowy Hyundai i10
Zobacz więcej

Auto do floty: Nowy Hyundai i10

Wyposażenie

Access. Wersja podstawowa. Cena: 35 900 zł (silnik trzycylindrowy) lub 37 900 zł (silnik czterocylindrowy). Na pokładzie: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, wyłącznik poduszki po stronie pasażera, Isofix, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, ABS i blokada tylnych drzwi. Jest też elektryczne wspomaganie kierownicy, centralny zamek i czujnik ciśnienia w oponach. W przedniej części wnętrza – gniazdo 12 V. Do tego dachowy spojler, zestaw naprawczy (zamiast koła zapasowego) i światła do jazdy dziennej. Tapicerka materiałowo-skajowa. Jest półka nad przestrzenią bagażową, są kieszenie w przednich drzwiach. Jest komputer pokładowy. Kierownica ma regulację (w jednej płaszczyźnie), a tylna kanapa jest dzielona i składana (60:40). Całości dopełniają fabrycznie przyciemnione tylne szyby i koła: stalowe „czternastki”.

Comfort. Plus 4000 zł (zatem ceny wynoszą 39 900 zł za 1,0 MPI lub 41 900 zł za 1,2 MPI). W nagrodę i10 będzie bogatszy (w porównaniu do pakietu Access) o: elektryczne sterowanie przednimi i tylnymi szybami, składany kluczyk z pilotem, alarm, regulację wysokości w fotelu kierowcy i oświetlenie przedziału bagażowego.

Premium. W porównaniu do podstawowej wersji pakiet droższy o 10 tys. zł (ceny: 45 900 zł lub 47 900 zł). W zamian pakiet Comfort wzbogacony o: system ułatwiający pokonywanie podjazdów, system ostrzegania innych uczestników ruchu o nagłym hamowaniu, manualna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, tempomat z organicznikiem prędkości, dojazdowe koło zapasowe, przednie światła przeciwmgłowe, światła do jazdy dziennej LED, doświetlanie zakrętów i boczne kierunkowskazy zintegrowane z lusterkami. Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą, a system audio wzbogacony o dwa głośniki, sterowanie z kierownicy i zestaw głośnomówiący Bluetooth.

Dopłaty (wybrane pozycje):

Lakier perłowy/metalik 1500 zł Automatyczna skrzynia biegów 4000 zł

Hyundai gwarantuje niezawodność. Na papierze. Na 5 lat i to bez limitu kilometrów. i10 to jedno z najlepiej zaprojektowanych aut segmentu A. Jakość wnętrza bardzo wysoka.

Komfort podróżowania na tylnej kanapie pozostawia wiele do życzenia. Trzycylindrowa jednostka jest paliwożerna i brzmi jak pralka Frania… …i nie grzeszy dynamiką.

 

Miejsce

Bagażnik i10 mieści

252 litrów.

Warto kupić, bo…

To czołówka w klasie. Maksymalnie (po złożeniu kanapy i załadowaniu po dach) przestrzeń bagażowa rośnie do 1046 l. Dla porównania: bagażnik Fiata Pandy ma 225 l, a Skody CitiGo 251 l.

Trzeba pamiętać, że…

Boczne lusterka są sterowane elektrycznie i podgrzewane. Lusterka te (podobnie klamki) są pokryte lakierem. Tapicerka materiałowa (bez skaju). Jest radio z CD i MP3, dwoma głośnikami i wejściami AUX, USB i iPod. Koła: stalowe „czternastki”.

 

 

Do Twojej floty wybraliśmy…

Hyundaia i10 z silnikiem 1,2 o mocy 87 KM, manualną przekładnią, wyposażeniem Access wzbogaconym o pakiet Comfort za 37 900 zł.

Nie proponujemy silnika trzycylindrowego z kilku powodów. Po pierwsze – jest paliwożerny. Podczas testu nie udało się nam (mimo starań) osiągnąć w mieście zużycia mniejszego niż 7,3 l na 100 km. Natomiast silnik 1,2, mimo że starszej konstrukcji, zużywa o prawie litr paliwa na 100 km mniej. I to bez specjalnych starań. Owszem, mocniejszy silnik to wyższa cena – o 2000 zł, ale te dodatkowe konie mechaniczne przydadzą się poza miastem lub z pełnym obciążeniem. No i mniej piją.

Podstawowy pakiet wyposażenia jest ubogi. Ale jeśli dokupić pakiet Comfort, który zawiera klimatyzację i podstawowy zestaw audio, robi się całkiem przyjemnie. Ile to kosztuje? Generalnie 4500 zł. Ale teraz trwa promocja i pakiet ten można dostać za darmo. Nic tylko brać.

Podobne**

Skoda CitiGo 1,0 75 KM, Ambition 37 590 zł (36 590 zł) Toyota Aygo 1,0 68 KM, Active 38 100 zł (33 600 zł) Fiat Panda 1.2 69 KM Easy (z pakietem: klimatyzacja + radio) 43 200 (33 900 zł)

Silniki benzynowy

1,0 MPI. Trzycylindrowy, rzędowy, DOHC, Dual-CVVT. Dostępny z 5-biegową skrzynią manualną lub z 4-stopniowym automatem. Napęd na przednią oś.

poj. 998 ccm moc 66 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,5 tys. obr./min) 95 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,9 s z automatem 16,8 s prędkość maksymalna 155 km/h z automatem 145 km/h spalanie: w mieście 6,0 l/100 km z automatem 7,5 l/100 km poza miastem 4,0 l/100 km z automatem 5,0 l/100 km

1,2 MPI. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, Dual- CVVT. Dostępny z 5-biegową skrzynią manualną lub z 4-stopniowym automatem. Napęd na przednią oś.

poj. 1248 ccm moc 87 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,0 tys. obr./min) 120 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,3 s z automatem 13,8 s prędkość maksymalna 175 km/h z automatem 163 km/h spalanie: w mieście 6,5 l/100 km z automatem 8,0 l/100 km poza miastem 4,1 l/100 km z automatem 5,1 l/100 km

 

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 37 900 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

928,87 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 6,67 proc.

943,92 zł – Santander Consumer Bank – prowizja 2 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,11 proc.

958,07 zł – BNP Paribas – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,91 proc. Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 36 miesięcy raty równe. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl. W leasingu (miesięczna rata):

661 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 36 miesięcy, wykup maksymalny 15,5 proc. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

542 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 36 miesięcy, wykup maksymalny 37,5 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 60 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową; **auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (w nawiasie aktualna promocja).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk, m.boltryk@pb.pl

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Zmiana warty