Znaleźliśmy złoty środek między formą a treścią

Agnieszka Ostojska
14-10-2002, 00:00

Pracę nad przygotowaniem raportu rocznego poprzedziło zebranie informacji podstawowych, ale mających istotny wpływ na ostateczny kształt tej publikacji. Po pierwsze, określiliśmy, kto będzie odbiorcą informacji w nim zawartych. Biorąc to pod uwagę, dokonaliśmy analizy i selekcji przedstawianych w raporcie rocznym danych dotyczących firmy. Był to oczywiście kompromis między oczekiwaniami odbiorcy a wiadomościami, które możemy mu przekazać ze względu na panujące na rynku warunki konkurencyjne.

Niemałe znaczenie miał również dobór szaty graficznej. Chcieliśmy, aby jak najlepiej odzwierciedlał ducha i charakter naszej firmy. Pamiętaliśmy, że opracowanie graficzne decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odnosi odbiorca jeszcze przed oceną merytorycznej zawartości dokumentu.

Przygotowując raport, dbaliśmy, aby dane w nim zawarte były przedstawione ciekawie zarówno dla osób, które dosyć dobrze znają PTC, jak i dla tych, które spotykają się z nami po raz pierwszy. Nasz raport roczny ma wiele grup odbiorców. I ci krajowi, i ci zagraniczni oczekują, że raport poszerzy ich wiedzę na temat spółki — jej działalności operacyjnej i finansów.

PTC wyemitowała papiery wartościowe na rynkach międzynarodowych i zarejestrowała je w amerykańskiej komisji papierów wartościowych (SEC). Pozostaje spółką cieszącą się zainteresowaniem inwestorów zagranicznych. W związku z tym jest zobowiązana do prezentowania sprawozdań finansowych według międzynarodowych standardów rachunkowości.

Spółka działa zgodnie ze standardami Amerykańskiej komisji papierów wartościowych i niektóre pozycje sprawozdań finansowych prezentuje według US GAAP (amerykańskie zasady rachunkowości), co dodatkowo wzbogaca nasz raport i czyni z niego źródło informacji dla analityków w kraju i za granicą.

Co roku poszerzamy zakres publikacji o nowe tematy, ale w granicach rozsądku. Staramy się, aby raport nie był przeładowany informacjami. Myślę, że nasze opracowanie wyróżnia pewna przejrzystość informacyjna, która trafia w oczekiwania odbiorców. Zagadnienia są precyzyjnie pogrupowane, co ułatwia ich wyszukiwanie. Informacja o firmie jest wyczerpująca, ale nie powoduje znużenia czytelnika.

Jonathan Eastick, dyrektor ds. finansowych, członek zarządu PTC, operatora sieci Era

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Ostojska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Znaleźliśmy złoty środek między formą a treścią