Znane są ceny za kolejny odcinek autostrady A4 w Małopolsce

PAP
28-10-2009, 17:47

Siedem firm i konsorcjów złożyło oferty cenowe w przetargu na budowę 13-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Wierzchosławicami a Krzyżem koło Tarnowa w Małopolsce. Najniższa zaproponowana cena - blisko 543 mln zł - jest o ponad 600 mln mniejsza niż założono w  kosztorysie inwestorskim.

Rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga poinformowała w środę, że najtańszą ofertę złożyła hiszpańska firma Dragados SA. Opiewa ona na kwotę blisko 543 mln zł brutto.

W sumie w drugim etapie przetargu oferty cenowe złożyło siedem firm oraz konsorcjów krajowych i zagranicznych. Kolejna oferta opiewa na 548 mln zł, a najdroższa na 646 mln zł. Kosztorys inwestorski zakładał, że realizacja inwestycji będzie kosztować 1,148 mld zł brutto.

Budowa odcinka autostrady A4 będzie dofinansowana w znacznej części z unijnego Funduszu Spójności.

Według Chacagi procedura przetargowa jest identyczna, jak w przypadku pierwszego z trzech przetargów, który dotyczył odcinka Szarów-Brzesko. Wybór najkorzystniejszej oferty powinien zostać dokonany za kilka tygodni. Jeśli nie będzie protestów ze strony oferentów, to jeszcze w tym roku będzie można podpisać umowę z wykonawcą.

Hiszpańska firma Dragados w konsorcjum z Polimeksem-Mostostalem SA ukończyła właśnie budowę pierwszego odcinka autostrady A4 od Krakowa do Szarowa. Wykonawca będzie więc dysponował na miejscu znacznymi mocami wykonawczymi.

Odcinek autostrady A4 pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż koło Tarnowa o łącznej długości 56,9 km podzielono na trzy krótsze: Szarów - Brzesko (23,1 km), Brzesko - Wierzchosławice (20,8 km), Wierzchosławice - Krzyż (12,93 km). Dla każdego z nich ogłoszono odrębny przetarg, by umożliwić wzięcie udziału w postępowaniu także mniejszym firmom.

Na czwartek pozostało otwarcie ostatnich ofert na odcinek Brzesko - Wierzchosławice.

GDDKiA szacuje, że jeśli cała procedura przebiegnie bez zakłóceń, to budowa autostrady mogłaby się rozpocząć jeszcze w tym roku. A4 do Tarnowa ma być gotowa na przełomie 2011 i 2012 roku.

Nowy odcinek autostrady projektowany jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Znane są ceny za kolejny odcinek autostrady A4 w Małopolsce