Zniżki przyciągają do sklepów

opublikowano: 08-01-2019, 22:00

Aż 80 proc. konsumentów przyznaje, że zdarza im się czekać z zakupami do startu promocji lub wyprzedaży.

Firma KPMG opublikowała raport na temat zakupów Polaków. Wynika z niego, że aż 60 proc. konsumentów zdarza się poczekać z zakupami do momentu rozpoczęcia wyprzedaży albo promocji. Natomiast 23 proc. celowo wstrzymuje się z nimi, dopóki nie ruszą obniżki. To ich stały sposób nabywania towarów i usług. Przy tym najczęściej na promocje czekają kobiety (89 proc. wskazań) oraz osoby młode z pokolenia Z (92 proc.).

Polacy najchętniej korzystają z promocji posezonowych (62 proc. wskazań), które kojarzą się z największymi obniżkami cen i najlepszymi okazjami. Dużym zainteresowaniem cieszą się również promocje świąteczne i noworoczne, z których najchętniej korzysta 56 proc. rodaków.

Wzrosła popularność Czarnego Piątku (Black Friday), który został wymieniony w tym roku jako jeden z najchętniej wybieranych typów promocji przez połowę ankietowanych Polaków. Najmniej popularne wśród konsumentów są akcje promocyjne w ramach Cyfrowego Poniedziałku (Cyber Monday), na które wskazało 16 proc. ankietowanych, o 1 proc. mniej niż w ubiegłorocznej edycji badania. Tylko 2 proc. Polaków zadeklarowało, że nie korzysta z żadnych promocji i wyprzedaży. Ci, którzy to robią, najczęściej nabywają kosmetyki (58 proc. wskazań). Sporą popularnością cieszy się również odzież i bielizna (53 proc.), a połowa Polaków podczas wyprzedaży kupuje sprzęty elektroniczne oraz AGD — ich nabywcami standardowo częściej są mężczyźni (61 proc.) niż kobiety. Obuwie, które w ubiegłorocznej edycji badania było najchętniej kupowanym produktem podczas promocji, w tym roku spadło na piątą pozycję — podczas wyprzedaży na buty poluje 45 proc. konsumentów. Promocje to dla Polaków także dobra okazja, żeby pozwolić sobie na produkty z wyższej półki. Najczęściej wybierają wtedy droższą elektronikę i AGD, ale także kosmetyki, obuwie, odzież, biżuterię i zegarki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Zniżki przyciągają do sklepów