Żubrówka 3. globalną marką wódki

Anna DruśAnna Druś
opublikowano: 2016-06-16 22:00

W rankingu największych marek alkoholi świata „Millionair’s Club” polska Żubrówka jest trzecią globalną marką wódki, zaraz po Smirnoffie i Absolucie. Roczna sprzedaż 9-litrowych opakowań wyniosła 6,2 mln. W kategorii „wódki” uplasowała się dokładnie na miejscu 5., za dwiema lokalnymi ukraińskimi wódkami, ale pod względem marek dostępnych globalnie zajmuje miejsce 3. — W gronie 171 marek różnych alkoholi, które osiągnęły w ubiegłym roku sprzedaż powyżej miliona 9-litrowych opakowań, znalazło się dziewięć alkoholi z Polski. Poza Żubrówką zanotowaną na najwyższej w historii 31. pozycji, znalazły się Krupnik (48.), Soplica (83.) i Żołądkowa Gorzka (88.). CEDC, właściciel Żubrówki, zapowiadał ten sukces jeszcze w 2015 r. w rozmowie z „PB”. — Mimo zawirowań na rynku wódki i jego spadku [związanych głównie z podwyżką akcyzy — red.] podwoiliśmy zespół sprzedaży, zajmujący się kanałem tradycyjnym [czyli małymi sklepami — red.] — mówił Monzer Elabrashy, dyrektor generalny CEDC, dodając, że za zdecydowaną większość wzrostu sprzedaży Żubrówki odpowiadają Polacy. © Ⓟ

Bloomberg