ZUS wyda prawie 100 mln zł

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 19-02-2010, 07:19

Zbadamy szybkość i jakość obsługi klientów. Najgorsze oddziały pójdą do naprawy — zapowiada prezes.

Koniec z budowlanką, stawiamy na jakość obsługi klientów — to plan Zbigniewa Derdziuka, prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

— Poza standardowymi remontami nie będziemy już inwestować w budynki. Chcemy usprawnić działanie ZUS — mówi Derdziuk.

ZUS zapowiada spore ułatwienie dla klientów. Już niedługo przedsiębiorcy będą otrzymywali zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami od ręki. Mikroprzedsiębiorcy nie będą musieli wypełniać deklaracji, zrobi to za nich… pracownik ZUS. Ale wiąże się to z wydatkami.

— Aby podnieść jakość obsługi, musimy zautomatyzować procesy, a to oznacza wdrożenie systemów IT, m.in. SAP — mówi prezes ZUS.

Aby plan się udał, trzeba wymienić sprzęt — co trzeci z 45 tys. komputerów w ZUS jest sprzed 2001 r. Dlatego w tym roku zakład chce kupić 10 tys. komputerów, 13 tys. licencji na oprogramowanie i 3,4 tys. drukarek i skanerów. Planuje wydać 65 mln zł. Na zakup łączy telekomunikacyjnych chce wyłożyć 20 mln zł, a urządzeń WAN i LAN kolejne 10 mln zł rocznie. ZUS pracuje też nad systemami usług elektronicznych dla klientów, na które uzyskał 212 mln zł unijnej dotacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane