Życie po EURO 2012

HANNA ZDANOWSKA
04-07-2012, 00:00

SAMORZĄD TERYTORIALNY

Aglomeracje, które podczas EURO 2012 znajdowały się w naturalnym cieniu miast meczowych, po zakończeniu turnieju skupią na sobie uwagę nowych partnerów i inwestorów.

Na przykład Łódź rozpoczęła budowę wartego blisko 2 mld zł multimodalnego dworca Łódź Fabryczna.

Schowany pod ziemią będzie sercem nowego centrum i ośrodkiem wydarzeń społecznych, kulturalnych i biznesowych.

Przebudowywany jest system komunikacyjny, powstaje centralny dworzec przesiadkowy, modernizowana jest główna linia tramwajowa — inwestycje o wartości 600 mln zł współfinansowane przez UE.

Istotnym elementem promocji miast i regionów po EURO 2012 będzie również wykorzystanie przyspieszonych dzięki mistrzostwom inwestycji rządowych. Łódź ma w zasięgu ręki zarówno południkową autostradę A1, jak i równoleżnikową A2.

Co prawda piłkarzy nie gościła, ale dzięki strategicznemu umiejscowieniu i aktywności inwestycyjnej ma szansę na zaistnienie w świadomości europejskiej jako silny i równy partner.

HANNA ZDANOWSKA

prezydent Łodzi

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: HANNA ZDANOWSKA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Życie po EURO 2012