Aglomeracje, które podczas EURO 2012 znajdowały się w naturalnym cieniu miast meczowych, po zakończeniu turnieju skupią na sobie uwagę nowych partnerów i inwestorów.
Na przykład Łódź rozpoczęła budowę wartego blisko 2 mld zł multimodalnego dworca Łódź Fabryczna.
Schowany pod ziemią będzie sercem nowego centrum i ośrodkiem wydarzeń społecznych, kulturalnych i biznesowych.
Przebudowywany jest system komunikacyjny, powstaje centralny dworzec przesiadkowy, modernizowana jest główna linia tramwajowa — inwestycje o wartości 600 mln zł współfinansowane przez UE.
Istotnym elementem promocji miast i regionów po EURO 2012 będzie również wykorzystanie przyspieszonych dzięki mistrzostwom inwestycji rządowych. Łódź ma w zasięgu ręki zarówno południkową autostradę A1, jak i równoleżnikową A2.
Co prawda piłkarzy nie gościła, ale dzięki strategicznemu umiejscowieniu i aktywności inwestycyjnej ma szansę na zaistnienie w świadomości europejskiej jako silny i równy partner.
HANNA ZDANOWSKA
prezydent Łodzi