Zysk Agory spadł o połowę

KZ
opublikowano: 2011-11-10 07:45

W III kwartale wydawca "Gazety Wyborczej" zarobił na czysto 5,4 mln zł, o 55 proc. mniej, niż rok temu. Przychody zwiększyły się o 15 proc. do 283,6 mln zł.

Zysk operacyjny spadł o 43 proc. do 7,9 mln zł, a EBITDA o 12,2 proc. do 30,3 mln zł.

Pogorszenie rentowności jest przede wszystkim konsekwencją wzrostu kosztów operacyjnych po konsolidacji operatora sieci kin Helios.

W samym trzecim kwartale koszty operacyjne grupy wzrosły o 18 proc.

Narastająco po trzech kwartałach Agora ma 114,8 mln zł EBITDA (niemal tyle samo, co rok wcześniej) i 33,2 mln zł zysku netto (spadek o 38,4 proc.). Przychody wynoszą blisko 900 mln zł (+16 proc.).

Według szacunków grupy w I-III kw. rynek reklamy wzrósł o 4 proc., w tym w samym III kwartale o 2 proc.

- Obserwując bieżącą sytuację na rynku reklamy Spółka postanowiła skorygować swoje założenia co do wzrostu wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. Obecnie, na podstawie dostępnych danych rynkowych oraz biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą na świecie, a w szczególności w Europie, oraz dużą zmienność na rynkach finansowych, Spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. wyniesie około 2-4%. Spółka postanowiła skorygować zakładane dynamiki spadku wartości wydatków reklamowych w prasie w 2011 r. Wartość wydatków reklamowych w dziennikach zmniejszy się o 9-12% (wcześniej Spółka zakładała spadek na poziomie 7-9%), a budżety reklamowe w czasopismach zmniejszą się o 4-6% (wcześniej Spółka zakładała ograniczenie budżetów reklamowych w tym segmencie o 1-3%). Zgodnie z wcześniejszymi szacunkami Agory dotyczącymi wzrostu wartości rynku reklamy w 2011 r. wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 13-17%, w radio o 7-9%, w kinie o 6-8%, w telewizji o 3-5%, a w reklamie zewnętrznej o 2-4% - podano w komunikacie.