LONDYN (Reuters) - W środę brytyjska grupa cukiernicza Cadbury Schweppes poinformowała, że w 2002 roku jest zysk brutto wzrósł o sześć procent. Firma ostrzegła jednak, że w 2003 roku zyski jej amerykańskiego działu produkującego napoje mogą nie przekroczyć zeszłorocznego poziomu.
Koncern, produkujący m.in. czekoladę Dairy Milk i napoje Dr Pepper podał, że jego zeszłoroczny zysk brutto wyniósł 935 milionów funtów (1,51 miliarda dolarów) wobec 886 milionów funtów w roku 2001 i prognoz analityków na poziomie 928-950 milionów.
Zysk operacyjny wzrósł o pięć procent i wyniósł 1,041 miliarda funtów wobec 992 milionów w roku 2001, zaś sprzedaż wyniosła 5,298 miliarda funtów wobec 4,960 miliarda.
Jednak prezes koncernu John Sunderland powiedział, że połączenie amerykańskich działów zajmujących się produkcją napojów może okazać się szkodliwe w roku obecnym. Dzięki tej fuzji marki takie jak Dr Pepper/Seven Up, soki Mott, czy woda niegazowana Snapple będą działały pod jedną banderą.
Jak zanaczył prezes, firma weszła w rok obecny w sposób satysfakcjonujący.
((Tłumaczył: Adrian Krajewski; Redagowała: Barbara Woźniak; [email protected]; Reuters Serwis Polski, tel. 22 6539700, Adres internetowy: [email protected]))