Zysk grupy PKO BP w I kw. wzrósł do 862 mln zł

  • PAP
opublikowano: 15-05-2019, 07:08
aktualizacja: 15-05-2019, 08:18

Zysk grupy PKO BP w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 862 mln zł, w tym samym czasie rok wcześniej było to 757 mln zł - poinformował w środę bank.

W tym samym czasie wynik odsetkowy banku wzrósł o 11 proc. i wyniósł 2 mld 455 mln zł wobec 2 mld 212 mln zł w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

PKO BP
fot. Jaap Arriens/NurPhoto via ZUMA Press_Forum

Dodano, że wynik z działalności operacyjnej w pierwszym kwartale br. sięgnął 1 mld 229 mln zł, rok wcześniej w tym samym czasie wyniósł 1 mld 70 mln zł.

Bank podał, że ponad dwucyfrowy wzrost zysku netto determinowany był przez poprawę wyniku na działalności biznesowej, który osiągnął poziom 3 mld 494 mln zł (to wzrost o 9 proc. w stosunku do ubiegłego roku) głównie w efekcie wzrostu wyniku z tytułu odsetek o 11 proc. zrealizowanego dzięki wzrostowi wolumenów oraz marży odsetkowej.

PKO BP podał, że w pierwszym kwartale zanotowano wzrost kosztów działania o 7 proc., co było związane głównie ze wzrostem obciążenia składkami na Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

Bank ocenia, że odnotował stabilny poziom wyniku z tytułu odpisów i utraty wartości, przy spadku kosztu ryzyka do poziomu 0,57 proc.

W raporcie kwartalnym bank poinformował, że w efekcie podejmowanych działań nastąpił wyraźny wzrost skali jego działania. Suma aktywów osiągnęła bowiem blisko 326 mld zł (wzrost o 31 mld zł w stosunku do takiego samego okresu przed rokiem), finansowanie udzielone klientom zwiększyło się do 234 mld zł (wzrost o 17 mld zł), a depozyty klientów wzrosły do 237 mld zł (wzrost o 23 mld zł).

Jak podał PKO BP, w pierwszym kwartale 2019 roku grupa kapitałowa zachowała wysoki udział w rynku kredytów i oszczędności na poziomie odpowiednio 17,6 proc. i 17,9 proc.

Grupa umocniła też pozycję lidera rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych i osiągnęła 21,8-proc. udział w rynku, zajęła też pierwszą pozycję na rynku sprzedaży kredytów mieszkaniowych dla osób fizycznych z udziałem blisko 27-proc. W pierwszym kwartale 2019 roku udzieliła bowiem kredytów na kwotę 3,5 mld zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane