Zysk Grupy Żywiec wzrósł o 27 proc.

WIS
opublikowano: 21-02-2008, 00:00

Wicelider rynku piwowarskiego nie zdołał w 2007 r. zwiększyć udziałów rynkowych, ale poprawił wyniki finansowe.

Wicelider rynku piwowarskiego nie zdołał w 2007 r. zwiększyć udziałów rynkowych, ale poprawił wyniki finansowe.

Wygląda na to, że na rynku piwa w Polsce karty zostały już rozdane. Kompania Piwowarska w 2007 r. powiększyła udział w rynku do 40 proc. i znacznie umocniła swą przewagę nad rywalami. Z kolei Grupa Żywiec rozwijała sprzedaż w 2007 r. nieco wolniej od całego rynku, przez co nie udało jej się zwiększyć w nim udziału. Udziały Żywca w piwnym rynku nieznacznie się nawet zmniejszyły, z 33,3 proc. w 2006 r. do 33 proc. w roku ubiegłym.

Zarząd spółki mimo wszystko jest zadowolony z wyników.

— Za główny cel w 2007 r. postawiliśmy sobie znaczącą poprawę wyników finansowych i ten cel udało nam się osiągnąć — mówi Chris Barrow, prezes Grupy Żywiec.

Rzeczywiście, akcjonariusze grupy mogą mieć powody do zadowolenia. W 2007 r. zwiększyła ona sprzedaż o 11 proc., do 3,5 mld zł, a jej skonsolidowany zysk netto wzrósł o 27 proc., do 419 mln zł. W związku z tym spółka wypłaci w tym roku rekordową dywidendę sięgającą 37 zł na akcję.

Pod względem ilościowym firma zwiększyła w 2007 r. sprzedaż o 7,2 proc. (do 11,8 mln hl), podczas gdy cały rynek piwa w Polsce wzrósł w tym czasie o 8,4 proc. (do 35 mln hl).

Grupa nie powiedziała jednak jeszcze ostatniego słowa. Wkrótce zakończy rozbudowę mocy produkcyjnych w swoich głównych zakładach (Żywiec, Warka, Leżajsk, Elbląg) do łącznej kwoty 14 mln hl. Ma to pomóc w walce o udziały rynkowe w nadchodzącym sezonie, który choć nie ma być rekordowy, jednak powinien dać zarobić aktywnym producentom.

— W tym roku wzrost rynku piwa będzie wolniejszy niż w 2007 r., m.in. z powodu wyższych cen, rosnącej konkurencji innych trunków i dość wysokiego już poziomu spożycia. Spodziewamy się, że wzrost wyniesie w 2008 r. 4-5 proc. i chcemy mieć w nim spory udział — mówi Chris Barrow.

13

proc. O tyle w 2007 r. wzrosła sprzedaż piwa Heineken z portfolio Grupy Żywiec. Marka rosła szybciej od całego piwnego rynku (8,4 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane