Dzięki zwiększonej sprzedaży wyświetlaczy dla Apple, kwartalny zysk LG Display wzrósł do najwyższego poziomu od trzech lat, informuje Reuters.
fot. Bloomberg
Dzięki zwiększonej sprzedaży wyświetlaczy dla Apple, kwartalny zysk LG Display wzrósł do najwyższego poziomu od trzech lat, informuje Reuters.
Dział należący do konglomeratu LG odnotował w okresie październik-grudzień 2020 r. zysk operacyjny rzedu 685 mld wonów (622 mln USD). Rok wcześniej firma była pod kreską w kwocie -422 mld wonów.
Z kolei przychody tej jednostki zwiększyły się o 16 proc. do 7,5 bln wonów.
Wypracowany zysk był najwyższym od drugiego kwartału 2017 r. Przy okazji przebił medianę prognoz analityków, która zakładała wynik na poziomie 286 mld wonów.
Firma skorzystała na wzroście dostaw i cen paneli z organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi (OLED) zarówno w przypadku telewizorów, jak i smartfonów. Wyniki wsparło też osiągnięcie przez fabrykę w Guangzhou pełnych mocy produkcyjnych.
Spory udział w poprawie rezultatów miał koncern Apple, który zwiększając dostawy nowych iPhone’ów potrzebował większej liczby wyświetlaczy. Dane Counterpoint wskazują, że w IV kwartale 2020 r. dostawy smartfonów iPhone zwiększyły się o 21 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r.
Zdaniem analityków czynnik ten powinien też wspierać wyniki LG Display w I kwartale 2021 r.