Zysk na działalności operacyjnej wzrósł do 95,59 mln zł. Rok wcześniej sięgał 81,29 mln zł.
Producent gier miał w minionym kwartale 226,3 mln zł przychodów. Rok wcześniej sięgały 226,78 mln zł.
- Łączna wartość Przychodów ze sprzedaży Grupy w pierwszym kwartale 2025 r. osiągnęła wartość porównywalną w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku, a głównym czynnikiem wpływającym na jej poziom była utrzymująca się wysoka sprzedaż gry Cyberpunk 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności - głosi raport spółki.
Według agencji Reuters rynek oczekiwał osiągnięcia przez CD Projekt w pierwszym kwartale 95 mln zł zysku netto i 92 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach sięgających 225 mln zł.
CD Projekt wyjaśnia, że główną przyczyną powodującą niższy zysk netto w pierwszym kwartale przy porównywalnych przychodach ze sprzedaży i wyższym zysku na działalności operacyjnej "była wyższa niż w okresie porównawczym wartość ujawnionego Podatku dochodowego".
- Na wysoką wartość Podatku dochodowego oraz efektywnej stopy podatkowej na poziomie 24,1% w pierwszym kwartale 2025 roku wpływ miały korekty dotyczące lat ubiegłych w łącznej kwocie 21 847 tys. zł wynikające przede wszystkim z korekt księgowego ujęcia podatku u źródła (w wyniku pomyłki w szacunku podatku dochodowego błędnie potrącono zwróconą w 2024 roku kwotę podatku u źródła w wysokości 11 082 tys. zł za 2022 rok i 14 710 tys. zł za 2023 rok) - głosi raport.
"Cyberpunkt 2" w fazie preprodukcji
CD Projekt, poinformował, że „Cyberpunk 2” wszedł w fazę preprodukcji. W prace nad grą, która jest kontynuacją „Cyberpunka 2077”, w końcu kwietnia zaangażowanych było 96 deweloperów.
„Cyberpunk 2077” od debiutu w grudniu 2020 roku sprzedał się już w ponad 25 mln egzemplarzy, a łączna sprzedaż dodatku „Phantom Liberty” do Cyberpunka przekroczyła 10 mln egzemplarzy.
CD Projekt poinformował, że „Cyberpunk 2077” będzie również dostępny na konsoli Nintendo Switch 2, której premiera zaplanowana jest na 5 czerwca.
CD Projekt jest obecnie w fazie produkcji gry „Wiedźmin 4”. To kontynuacja „Wiedźmina 3: Dziki Gon”. Do tej pory spółka sprzedała ponad 60 mln egzemplarzy „Wiedźmina 3”.
Spółka poinformowała ponadto o trzech nowych projektach (w tym dwóch gamingowych), które mogą się pojawić przed premierą czwartej odsłony "Wiedźmina". Zdaniem analityków powinny one wesprzeć wyniki w latach 2025-26 i pomóc spółce osiagnąć wyniki zawarte w programie motywacyjnym.