Zysk poczty wzrósł o 23,5 proc.

Adam Brzozowski
16-06-2003, 00:00

Poczta Polska (PP) osiągnęła w 2002 r. 21 mln zł zysku netto przy 5,5 mld zł przychodów. Wielkości te zwiększyły się o odpowiednio o 23,5 oraz 5,8 proc. Po 4 miesiącach 2003 r. przychody firmy wyniosły 1,95 mld zł, a zysk netto 112,8 tys. zł.

Według Leszka Kwiatka, dyrektora PP, dobre wyniki udało się osiągnąć dzięki redukcji kosztów, oszczędnościom oraz nowym usługom. Firma, po latach tracenia części rynku, zdecydowała się w 2002 r. zmienić politykę cenową oraz m.in. zahamować wzrost płac do średnio 4 proc. rocznie. W latach ubiegłych wzrost wynosił kilkanaście proc. rocznie.

Firma ma w strategii zakupy branżowych podmiotów.

— Potwierdzamy chęć zakupu spółek krajowych — mówi Leszek Kwiatek.

Dziś poczta wprowadza nowe usługi: wysyłanie pieniędzy za granicę, paczki priorytetowe, które będą dostarczane do adresata następnego dnia po nadaniu oraz usługę depozytu pocztowego dla wczasowiczów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Brzozowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Zysk poczty wzrósł o 23,5 proc.