Przychody firmy zmniejszyły się o 3,5 proc. do 93 mln zł, a EBITDA o 27 proc. do 14,1 mln zł. Wyniki są zgodne z oczekiwaniami analityków ankietowanych przez PAP.
– Analizując nasze wyniki rok do roku, należy mieć na uwadze z jednej strony efekt wysokiej bazy z pierwszego kwartału 2023 roku, a z drugiej – obecne pogorszenie ogólnej koniunktury, przekładające się na spowolnienie konsumpcji oraz utrzymującą się wysoką wrażliwość cenową konsumentów. Widać to doskonale w naszych rezultatach. Choć w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaliśmy ilościowo o 6% więcej produktów niż rok wcześniej, to wartość sprzedaży była o ponad 3% niższa. Większa liczba obsłużonych przesyłek oznacza z kolei wyższe koszty logistyki, co negatywnie wpływa na naszą rentowność na poziomie zysku z działalności operacyjnej, pomimo utrzymania marży brutto na sprzedaży na bardzo wysokim poziomie – mówi Jędrzej Wittchen, prezes spółki, cytowany w informacji prasowej.
Przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 19,2 mln zł, nieznacznie mniej niż rok wcześniej, a kanał online stanowił 54 proc. przychodów.
Grupa planuje dalszą ekspansję zagraniczną w kanale on-line oraz off-line. W I kwartale 2024 roku grupa uruchomiła sklep internetowy w Austrii, a już po zamknięciu kwartału - w w niemieckim Oberhausen. Planuje też otwarcie dwóch salonów w Austrii oraz uruchomienie własnego sklepu internetowego na Słowacji, a także dwóch salonów w Rumunii.