Zyskowna Poligrafia
ZGODNIE Z PLANEM: Prognozy na 1999 rok zostały zrealizowane. Założenia finansowe na 2000 rok rynek pozna w lutym, najpóźniej w marcu — powiedziała Helena Zych, prezes Poligrafii. fot. Borys Skrzyński
Poligrafia zrealizowała prognozy wyników finansowych na 1999 rok. W lutym, najpóźniej w marcu, kieleckie przedsiębiorstwo przekaże na rynek założenia finansowe na 2000 rok.
Plan finansowy Poligrafii na rok 1999 przewidywał osiągnięcie 72 mln zł przychodów. Zysk po opodatkowaniu miał wynieść 7 mln zł. Po trzech kwartałach spółka wykazała odpowiednio 57,1 oraz 4,49 mln zł. Danych finansowych w ujęciu kwartalnym za cały 1999 rok rynek jeszcze nie zna. W opinii kierownictwa przedsiębiorstwa, założenia finansowe prognozowane na poprzedni rok zostały zrealizowane.
— W 1999 roku firmie udało się podtrzymać dynamiczne tempo wzrostu z lat poprzednich. Plan sprzedaży został na pewno przekroczony. Co się zaś tyczy wielkości zysków, to są one obecnie podliczane, ale nie przewiduję nieprzyjemnych niespodzianek — poinformowała Helena Zych, prezes Poligrafii.
Spółka corocznie przekazuje do wiadomości inwestorów prognozy zarządu dotyczące wyników finansowych. W 2000 roku tradycja ta zostanie podtrzymana. Zarząd firmy zdecydował, że opublikuje swoje plany finansowe. Konkretne liczby akcjonariusze poznają w lutym, najpóźniej w marcu.
Na ten rok władze Poligrafii jako główny swój cel wyznaczają dalszy dynamiczny rozwój spółki. Ułatwić ma to podnoszenie jakości oferowanych produktów. Wiąże się z tym kwestia nowoczesnego parku maszynowego. Poligrafia inwestuje w swoją bazę produkcyjną. Ostatnim posunięciem zarządu firmy była emisja 1-miesięcznych bonów (program przeprowadził i zajął się jego obsługą Powszechny Bank Kredytowy).
— Środki uzyskane z emisji bonów przeznaczone zostały na zakup nowoczesnej maszyny firmy Heidelberg. Znajdzie ona zastosowanie przy druku gazet i broszur reklamowych. Uruchomienie tego urządzenia przewidziane jest na marzec. Inwestycja ta pozwoli obniżyć koszty produkcji — twierdzi Helena Zych.