1. PKO BP: Z poczuciem misji

MAT
opublikowano: 26-09-2007, 00:00

Bank PKO BP jest największym, a zarazem jednym z najstarszych polskich banków. W blisko 90-letniej historii szczególny był rok 2000. 12 kwietnia tego roku PKO BP, który działał jako bank państwowy, został przekształcony w jednoosobową spółkę skarbu państwa. To otworzyło mu drogę do prywatyzacji.

PKO BP ma obecnie ponad 1250 placówek i ponad 2000 bankomatów. Na giełdzie jest od niespełna trzech lat. Udany debiut nastąpił 10 listopada 2004 r. PKO BP zajmuje się nie tylko działalnością biznesową, ale także społeczną, realizując liczne programy i uczestnicząc w wielu imprezach. PKO BP był m.in. sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej Ateny 2004 i Turyn 2006 oraz tegorocznego koncertu zespołu Rolling Stonesów. Mimo że przez długi czas Rada Nadzorcza banku nie mogła wybrać prezesa, PKO BP wypracował zysk bliski 1,3 mld zł, co daje mu pozycję lidera branży.

PKO BP

PKO BP

Prezes Rafał Juszczak

Zysk netto I-VI 2007 (mln zł) 1283,7

Zysk netto I-VI 2006 (mln zł) 952,7

Rentowność (proc.) 1,25

Dynamika zysku II kw. 2006 – II kw. 2007 (proc.) 34,75

www.pkobp.pl

Struktura udziałów

Skarb państwa 51,49

Pozostali 48,51

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy