10 budowlanych absurdów za kasę z UE

DI
opublikowano: 2013-06-26 07:50

Najnowszy tygodnik "Polityka" wybrał dziesięć najsłabiej uzasadnionych inwestycji budowlanych finansowanych przez fundusze unijne.

- Nasz kraj zmienia się w przyspieszonym tempie, ale czasem mocarstwowe myślenie góruje nad logiką - zastanawia się gazeta i przedstawia ranking:

1 Podziemny dworzec Łódź Fabryczna
Koszt: 1,76 mld zł. Dofinansowanie UE: 1,2 mld zł (niepewne)

2 Pendolino dla PKP Intercity
Koszt: ok. 1,7 mld zł. Dofinansowanie UE: ok. 400 mln zł

3 Nowy port lotniczy pod Lublinem
Koszt: 418 mln zł. Dofinansowanie UE: 125 mln zł

4 Tunel kolejowy na lotnisko Chopina w Warszawie
Koszt: 366 mln zł. Dofinansowanie UE: 202 mln zł

5 Gmach Opery i Filharmonii Podlaskiej
Koszt: 220 mln zł. Dofinansowanie UE: 100 mln zł

6 Nowy stadion w Lublinie
Koszt: 140 mln zł. Dofinansowanie UE: 72 mln zł

7 Termy w Lidzbarku Warmińskim
Koszt: 96 mln zł. Dofinansowanie UE: 66 mln zł

8 Aquapark w Działdowie
Koszt: 33 mln zł. Dofinansowanie UE: 17 mln zł

9 Rozbudowa lotniska Zielona Góra-Babimost
Koszt: 14 mln zł. Dofinansowanie UE: 12 mln zł

10 Ekomarina w Węgorzewie
Koszt: 2,5 mln zł. Dofinansowanie UE: 1,6 mln zł

mat. pras. PKP