10 najbardziej wartościowych start-upów

Ile mogą być warte start-upy? Intuicja podpowiada, że mniej niż ukształtowane koncerny, ale prawda w wielu przypadkach jest inna.

Dziennik "The Wall Street Journal" opublikował listę najbardziej wartościowych start-upów na świecie. Firmy tworzą tzw. klub miliardowych start-upów. Gazeta skorzystała z danych zgromadzonych przez Dow Jones VentureSource.  

10 najbardziej wartościowych start-upów

ŁO, wsj.com
opublikowano: 31-01-2014, 06:16

Ile mogą być warte start-upy? Intuicja podpowiada, że mniej niż ukształtowane koncerny, ale prawda w wielu przypadkach jest inna.

Dziennik "The Wall Street Journal" opublikował listę najbardziej wartościowych start-upów na świecie. Firmy tworzą tzw. klub miliardowych start-upów. Gazeta skorzystała z danych zgromadzonych przez Dow Jones VentureSource.  

Smartfony chińskiej firmy Xiaomi fot. Bloomberg
Smartfony chińskiej firmy Xiaomi fot. Bloomberg
None
None

Listę otwiera  Xiaomi, chiński producent smartfonów, który zgromadził tak znanych inwestorów jak Digital Sky Technologies, IDG Capital Partners czy Qualcomm Ventures. Okrągłe 10 mld USD wart jest także bardziej znany na zachodnich rynkach Dropbox, który udostępnia użytkownikom serwisu przestrzeń dyskową.  

W rankingu "The Wall Street Journal" znalazły się tylko trzy start-upy z Europy. Najwyżej, bo na piątej pozycji jest Zalando, znany także w Polsce internetowy sklep z odzieżą i obuwiem. Amerykanie wyceniają firmę na niespełna 5 mld USD. Pozostałymi start-upami z europejskiego kontynentu jest muzyczny Spotify, który bazę ma w Szwecji i holenderski Mobileye, producent systemów ostrzegawczych do samochodów. Pierwszy wyceniany jest na 4 mld USD, a drugi na 1,5 mld USD.    

Najbardziej wartościowe start-upy świata  

1. Xiaomi 10 mld USD

2. Dropbox 10 mld USD

3. Palantir 9 mld USD

4. Jingdong 7,3 mld USD

5. Zalando 4,9 mld USD

6. SpaceX 4,8 mld USD

7. Spotify 4 mld USD

8. Pinterest 3,8 mld USD

9. Uber 3,8 mld USD

10. Square 3,3 mld USD

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, wsj.com

Polecane