100 usług w trzy piony

Paulina Sztajnert
24-09-2004, 00:00

Zmiana struktury działalności Poczty Polskiej, która czuje na plecach mocny oddech konkurencji, ma jej zapewnić wzrost przychodów.

Przygotowując się do coraz ostrzejszej walki z konkurencją związaną z liberalizacja rynku pocztowego, od przyszłego roku Poczta Polska (PP) rozpoczyna zmianę struktury działalności. Sto dotychczasowych usług w ramach kilkunastu rynków, jakie teraz oferuje PP, zostanie pogrupowanych w trzy piony pocztowy, finansowy i logistyczny.

— Wdrażanie tej struktury zaczniemy od pionu pocztowego, w którego ramach znajdą się listy, paczki oraz usługi marketingu bezpośredniego. Ta gałąź poczty będzie się zajmować klientami korporacyjnymi. Projekt został już przyjęty przez radę poczty i jest konsultowany z organizacjami związkowymi — mówi Dominik Czajewski, dyrektor departamentu zarządzania strategicznego PP.

Fakt, że właśnie pion pocztowy został wzięty na warsztat jako pierwszy, nie powinien dziwić. 80 proc. przychodów poczty generowanych jest bowiem przez klientów instytucjonalnych. Co więcej — sześćdziesięciu kluczowych klientów przynosi poczcie 20 proc. przychodów. Jak twierdzi Mieczysław Chabowski, zastępca dyrektora generalnego PP, odejście jednego kluczowego klienta to utrata 200-300 mln zł przychodów. W drugim kwartale 2005 r. przyjdzie kolej na drugi pion — usług finansowych. Tu także jest o co walczyć. Rocznie PP osiąga obrót wartości 100 mld zł.

Zacieśnienie współpracy z PKO BP, mniejszościowym akcjonariuszem Banku Pocztowego (BP), ma ten wynik poprawić. Dzięki współpracy z największym polskim bankiem PP będzie także dystrybuować obligacje państwowe. Wprowadzenie nowej struktury organizacyjnej ma pozwolić na zwiększenie rentowności o 3 proc. do 2006 r. i osiągnięcie 7,5 mld zł przychodów. Na ten rok są one planowane na poziomie 6,3 mld zł, wskaźnik rentowności ma natomiast wynieść 0,9 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Sztajnert

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 100 usług w trzy piony