105 mln zł zasili twórców gier

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2019-09-29 22:00

W ramach trzeciego konkursu GameINN 27 polskich producentów gier otrzyma blisko 105 mln zł dofinansowania.

W trzecim konkursie GameINN o dofinansowanie sięgające nawet 20 mln zł mogli się ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z jednostkami naukowymi. Do NCBR wpłynęło 87 wniosków na kwotę dofinansowania około 317 mln zł. Budżet konkursu w momencie ogłoszenia konkursu wynosił 100 mln zł, ale został zwiększony. Łączna wartość projektów, które otrzymały dofinansowanie to 153 mln zł, co oznacza, że spółki z własnej kieszeni będą musiały wygospodarować 48 mln zł.

Dofinansowania nie uzyskało 36 projektów, które starały się o 120,6 mln zł dotacji. Mimo złożonego wniosku dotacji nie otrzymali m.in.: Bloober Team, Prime Bit Games, Carbon Studio, Cherypick Games czy Techland. Największe dofinansowanie, 11,4 mln zł, dostanie spółka Polish Mountain Resorts Holding. Przeznaczy je na „narzędzie edukacyjne w postaci aplikacji mobilnej i webowej, wykorzystujące zastosowanie modelu grywalizacji, rozwiązania machine learningowe oraz data science”.

10 mln zł zostało przyznane spółce QLOC z grupy 1C Entertainment. Pieniądze wykorzystana inteligentny system adaptacyjny, pozwalający na profilowanie graczy oparte na danych kontekstowych platformy oraz miernikach wewnętrznych w celu modelowania pożądanego wzorca rozgrywki. 7,6 mln zł przyznano spółce Runvidi, m.in. na opracowanie platformy do tworzenia gier terenowych opartych na silniku AR. Ponad 29 mln zł trafi do siedmiu producentów gier notowanych na warszawskiej giełdzie. Blisko 5 mln zł dostanie ECC Games na budowę silnika zachowania kołowych pojazdów mechanicznych oraz generowania plansz opartych na algorytmach sztucznej inteligencji na bazie platformy Unreal Engine.

Prawie 6 mln zł trafi do The Farm51. Spółka planuje opracowanie zautomatyzowanego systemu proceduralnego generowania efektów specjalnych w grach wideo z uwzględnieniem charakterystyki dźwięku i muzyki. Arifex Mundi ma otrzymać 4,8 mln zł dotacji na opracowanie systemu umożliwiającego automatyczne generowanie nowych poziomów rozgrywki do gier typu „match-3”, przy jednoczesnym stałym podnoszeniu jakości tych poziomów dzięki zdolności samouczenia się oraz predykcji zachowania graczy. 7Levels przyznano 1,6 mln zł dotacji, 4,87 mln zł ma otrzymać T-Bull, 5,3 mln zł iFun4all, a 1,8 mln zł trafi do Forever Entertainment.