11 bit studios inaczej zamortyzuje „Frostpunka 2”

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-04-07 18:21

Producent gier zmiana metodę amortyzacji swojej najnowszej produkcji na degresywną. W rezultacie koszt amortyzacji w 2024 r. wyniesie 12,51 mln zł.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

11 bit studios w toku prac nad sprawozdaniem za 2024 r. zdecydował o zmianie metody amortyzacji gry „Frostpunk 2”, która miała premierę 20 września ubiegłego roku. Gra będzie amortyzowana metodą degresywną przez siedem lat. W konsekwencj, koszt amortyzacji gry ujęty w sprawozdaniu za 2024 r. wyniesie 12,52 mln zł.

Gdyby spółka trzymała się poprzedniej metody amortyzacji, tzn. amortyzacji liniowej przez okres pięciu lat, koszt ujęty w sprawozdaniu za 2024 r. wyniósłby 3,13 mln zł.

Obecny audytor spółki, ale również poprzedni, zwracali uwagę, że liniowa metoda amortyzacji nie do końca przystaje do cyklu życia i monetyzacji gier, więc lepsza byłaby metoda degresywna. W przeszłości, gdy budżety gier 11 bit studios były niewielkie, nie miało to aż tak dużego znaczenia, więc audytorzy nie robili z tego problemu. W przypadku „Frostpunka 2”, gdy wartość aktywa na bilansie jest dość duża, metoda amortyzacji ma już większe znaczenie dla bieżących wyników.

Skonsolidowany raport za 2024 r. 11 bit studios opublikuje 10 kwietnia po sesji.