11 bit studios przekłada premierę „The Alters”. Kurs spada

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-10-01 18:39
zaktualizowano: 2024-10-02 09:30

Giełdowy producent gier zdecydował, że tytuł, który miał się ukazać w listopadzie, trafi do graczy w przyszłym roku. Chce doszlifować jakość gry i mocniej rozkręcić marketing.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

- Jakie argumenty przemawiały za przełożeniem premiery

- Jak spółka wykorzysta dodatkowy czas

- Na jakie oceny „The Alters” liczy

- Jakie zmiany wg prezesa 11 bit zaszły na rynku growym w ostatnich latach

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Premiera „The Alters”, kolejnej gry własnej 11 bit studios, odbędzie się w I kw. 2025 r., a nie, jak planowano wcześniej, w IV kw. 2024 r. Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios, informuje, że pierwotnie premiera zaplanowana była na 6 listopada, a za decyzją o jej przesunięciu przemawia kilka argumentów.

— Harmonogram produkcyjny „The Alters” był bardzo napięty. Była niepewność, czy deweloperzy mają wystarczająco czasu na zamknięcie wszystkich prac w jakości, jakiej wszyscy oczekujemy. Po tylu latach produkcji ryzyko, że gra będzie miała jakiekolwiek niedociągnięcia, jest nam niepotrzebne — mówi Przemysław Marszał.

Kierowana przez niego spółka wykorzysta dodatkowy czas na rozkręcenie marketingu i zwiększenie zainteresowania tytułem przed premierą.

— Mamy jeszcze sporo pracy z budowaniem zasięgów. Chcemy, aby ta krzywa rosła, a nie stabilizowała się na obecnym poziomie — informuje prezes.

Zwraca jednocześnie uwagę na zmiany, jakie zaszły na rynku growym w ostatnich latach.

— Nawet najwyższej jakości gry, jak na przykład „Frostpunk 2”, bezpośrednio po premierze muszą mierzyć się z opiniami graczy, którzy bardzo szybko i łatwo wyrażają swoje niezadowolenie. Niezadowolenie, które nie było obserwowane w takiej skali i z taką intensywnością podczas wielu miesięcy testów prowadzonych przez 11 bit studios — twierdzi Przemysław Marszał.

Informuje, że „The Alters” w testach wersji beta, które przeprowadzono w czerwcu, miało oceny na poziomie 89 proc.

— To świetny wynik i bardzo chcielibyśmy go powtórzyć po premierze. Żeby ten scenariusz się zmaterializował, chcemy zrobić przegląd naszej metodyki badawczej oraz przeprowadzić dalsze, zróżnicowane testy gry, żeby zebrać jak najwięcej danych. „Frostpunk 2” pokazał nam, jak różne aspekty testowania i samej gry mogą wpłynąć na premierę. Nie chcemy niczego przeoczyć — mówi Przemysław Marszał.

Deklaruje, że dzięki przesunięciu premiery „The Alters” spółka będzie mogła mocniej skupić się na marketingu i komunikacji po premierze „Frostpunka 2”.

— „Frostpunk 2” potrzebuje dużo uwagi z naszej strony, jeśli chodzi o informowanie o zmianach w grze czy też tworzenie nowych materiałów promocyjnych. Nie zakładaliśmy, że intensywność tych działań po premierze będzie musiała być tak duża — mówi prezes 11 bit studios, dodając, że na zmianie daty premiery „The Alters” zyska zarówno ten tytuł, jak też „Frostpunk 2”.

„The Alters” zadebiutuje w wersji na komputery PC oraz na konsolach. W momencie premiery gra pojawi się również w usłudze PC Game Pass i Xbox Game Pass na konsoli.

Na sesji w środę kurs akcji spółki zareagował wyraźnym spadkiem.