11 bit studios zarobiło 4,4 mln zł w pierwszym kwartale

GSU
opublikowano: 16-05-2019, 17:45

Producent i wydawca gier miał dobry pierwszy kwartał i zapowiada gorącą drugą połowę roku, która ma być wyraźnie lepsza niż pierwsza. Zapadną w niej też decyzje ws. dwóch,nowych tytułów.

11 bit studios w pierwszym kwartale miało 4,4 mln zl zysku netto, wobec straty rok wcześniej Przychody wzrosły sześciokrotnie do 14,2 mln zł. Wartość aktywów finansowych Spółki na koniec marca wynosiła blisko 75 mln zł.

Jest dobrze, będzie lepiej
Jest dobrze, będzie lepiej
W ocenie Grzegorza Miechowskiego, prezesa 11 bit studios, drugie półrocze bieżącego roku dla spółki zapowiada się, jeśli chodzi o spodziewane wyniki finansowe, wyraźnie lepiej niż pierwsze sześć miesięcy.
Marek Wiśniewski

 - Bardzo dobre wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku to zasługa skutecznej sprzedaży całego portfolio naszych tytułów, w tym przede wszystkim „Frostpunka” i „Moonlightera” – mówi Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11 bit studios.

Choć spółka wyraźnie poprawiła wyniki rdr, to oczekiwania analityków były nieco wyższe. Ankietowani przez PAP Biznes analitycy zakładali, że zysk netto będzie 11 proc. wyższy, a przychody o 4,6 proc.

Choć od premiery „Frostpunka” i „Moonlightera” minęło już kilka kwartałów, to w ocenie prezesa jest to dopiero początek ich monetyzacji.

- Mamy mocne przekonanie, że obie produkcje jeszcze przez długi czas zapewniały będą spółce solidne strumienie pieniężne, czyli że powtórzą casus gry „This War of Mine”, która po przeszło czterech latach od premiery nadal świetnie się sprzedaje i ma istotny wpływ na nasze wyniki finansowe – mówi.

Swoją opinię opiera m.in. na bazie wielkości tzw. wishlisty na Steam.

– W przypadku „Frostpunka” wishlista liczy blisko 1,2 mln pozycji co pokazuje, jak ogromny potencjał sprzedażowy ma nadal nasz tytuł – mówi prezes..

Twierdzi, że druga połowa 2019 roku zapowiada się dla 11 bit studios bardzo gorąco.

- Oprócz debiutu konsolowego „Frostpunka”, spółka przygotowuje się do premier „Children of Morta”, jednocześnie na cztery platformy sprzętowe i „Moonlightera” w wersji na urządzenia mobilne. Na rynek trafią też płatne dodatki do „Frostpunka”, „Moonlightera” i „This War of Mine” – wylicza.

Dlatego, w jego ocenie, drugie półrocze bieżącego roku dla spółki zapowiada się, jeśli chodzi o spodziewane wyniki finansowe, wyraźnie lepiej niż pierwsze sześć miesięcy.

Grzegorz Miechowski deklaruje, że w drugim półroczu 2019 roku można też oczekiwać pierwszych decyzji na temat dwóch kolejnych tytułów, które zamierza produkować spółka. Trafią one na rynek po grze „Projekt 8”.

 Równoczesna produkcja kilku tytułów znacznie ma przybliżyć 11 bit studios do realizacji średnioterminowego celu, czyli jednej premiery własnej gry rocznie.

 W celu zwiększenia potencjału produkcyjnego spółka prowadzi intensywną rekrutację nowych pracowników, również na stanowiska menedżerskie.

 - Celem na ten rok jest, żeby zwiększenie zatrudnienia do 140-150 osób. Po pierwszych miesiącach roku wszystko wskazuje na to, że ten cel jest w naszym zasięgu – mówi prezes 11 bit studios.



Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane