17 sklepów i 25 mln zł zysku

Marcin Goralewski
10-05-2006, 00:00

W ciągu najbliższych trzech lat Alma ma się zmienić nie do poznania. Dlatego zarząd twierdzi, że akcje spółki są niedowartościowane.

W 2008 r. Alma Market, giełdowa sieć delikatesów, ma zarobić 25 mln zł przy 570 mln zł sprzedaży. Takie są wstępne szacunki zakładające funkcjonowanie 17 sklepów.

— To ambitne założenia, ale jestem przekonany, że je zrealizujemy — mówi Jerzy Mazgaj, prezes i główny udziałowiec Almy.

W przygotowanej dla dziennikarzy i analityków prezentacji spółka sugeruje, że jej akcje są niedowartościowane.

— Jeśli relacja cena do zysku miałaby się utrzymać, to po zrealizowaniu naszych planów akcje powinny kosztować co najmniej 150 zł (wobec około 75 zł podczas wczorajszej sesji — przyp. red.) — przekonuje Jerzy Mazgaj.

Do końca 2007 r. powierzchnia handlowa sklepów ma się podwoić — do 48 tys. mkw. Obecnie sieć tworzy zaledwie 5 placówek. W tym roku dołączą jeszcze dwie. Reszta ma zostać otwarta w przyszłym roku.

Alma planuje dalszą ekspansję. Zamierza pojawić się m.in. w Berlinie i Wiedniu. W Polsce jej delikatesów brakuje jeszcze na północy. Inwestycje, szacowane w latach 2006-07 na 75 mln zł, będą w 40 proc. sfinansowane ze środków własnych, reszta to kredyty.

— Mamy też kilka niespodzianek. Chodzi np. o projekt deweloperski w Krakowie. Mamy działkę w centrum, na której może stanąć 16-piętrowy budynek biurowy. Projekt może zostać sprzedany — wyjaśnia Jerzy Mazgaj.

Zarząd Almy potwierdził także nasze wcześniejsze informacje dotyczące oferty publicznej Krakchemii, spółki z grupy, która zajmuje się handlem chemikaliami. W drugiej połowie roku na parkiet ma trafić 49 proc. udziałów wartych 20-25 mln zł. W księgach Almy Krakchemia wyceniona jest na zaledwie 600 tys. zł.

Podstawowy biznes spółki to jednak sieć delikatesów. W pierwszym kwartale sklepy zarobiły netto 1,8 mln zł przy 58 mln zł sprzedaży. Wyniki za kolejne trzy miesiące mają być lepsze — w tym roku święta wielkanocne, czyli czas żniw dla takich spółek jak Alma, wypadły w kwietniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Goralewski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 17 sklepów i 25 mln zł zysku