2 mln e - transakcji w 2007 r.

Maecin Złoch
opublikowano: 02-04-2008, 00:00

Częściej płacimy za zakupy w sieci kartami płatniczymi — wynika z raportu Money.pl i eCard. W 2007 r. transakcje miały wartość prawie pół miliarda złotych.

Częściej płacimy za zakupy w sieci kartami płatniczymi — wynika z raportu Money.pl i eCard. W 2007 r. transakcje miały wartość prawie pół miliarda złotych.

Polacy coraz częściej kupują w internecie, regulując należności za pomocą kart płatniczych. W 2007 r. dokonali w ten sposób 1,97 mln transakcji, o 158 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydali w ten sposób 488 mln zł — w stosunku do roku 2006 oznacza to wzrost o 169 proc.

To główne wnioski z raportu Money.pl i eCard. O wzroście popularności tej metody opłacania zakupów świadczy również wielkość średniej transakcji kartowej, wynosząca w 2007 r. 248 zł. W 2005 r. wynosiła ona 322 zł, a w 2004 r. aż 404 zł.

— O tak dużych zmianach zadecydowała nie tylko rosnąca liczba kart płatniczych w portfelach Polaków, ale również coraz większe zainteresowanie handlem elektronicznym. Ponadto wiele e-sklepów postanowiło zachęcić swoich klientów do tej formy płatności, zapewniającej im szybszy niż w przypadku przesyłek za pobraniem napływ środków — przekonuje Marta Smaga z portalu Money.pl.

Internetowe zakupy

Korzystający z kart płatniczych klienci najczęściej decydowali się na zakup usług telekomunikacyjnych, oprogramowania komputerowego, dostępu do usług internetowych i treści umieszczonych na stronach internetowych. Płatności tego rodzaju stanowiły aż 22 proc. rachunków regulowanych za pomocą kart.

17 proc. „ruchu w sieci” wypracowały usługi turystyczne: kupowane online wycieczki, rezerwacje biletów lotniczych i noclegów hotelowych, wynajem samochodów. Pod względem wartości realizowanych transakcji tego rodzaju usługi przyniosły największe obroty — aż 26 proc. z prawie pół miliarda złotych.

Raczej nie mole

Według raportu Money.pl i eCard Polacy w sieci kupowali najczęściej odzież i książki. Tymczasem towary te nie cieszyły się wśród użytkowników kart płatniczych znaczną popularnością. Objęły odpowiednio tylko 4 i 14 proc. wszystkich transakcji.

— Udział poszczególnych kategorii produktów wskazuje, że na płatność kartą wciąż najczęściej decyduje się określona grupa internautów. To przede wszystkim osoby chętnie korzystające z nowoczesnych technologii, żyjące aktywnie, często podróżujące — podkreśla Konrad Korobowicz, prezes eCard.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maecin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu