21 mln zł wesprze reformę

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 1998-11-20 00:00

21 mln zł wesprze reformę

BEZ STRESÓW: Pożyczka od Banku Światowego pozwoli Ewie Lewickiej, pełnomocnikowi rządu ds. reformy emerytalnej, spokojnie zrealizować założenia kampanii informacyjno-reklamowej przed wprowadzeniem nowego systemu emerytalnego. fot. ARC

Rada Ministrów przekazała Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej zgodę na wystosowanie listu intencyjnego do Banku Światowego w sprawie pożyczki. Wsparcie Banku Światowego na rzecz kampanii informacyjno-reklamowej rządowej reformy emerytalnej wyniesie ponad 17 mln zł.

Kredyt zostanie udzielony w formie nowego mechanizmu pożyczkowego zwanego learn & innovation. Procedura ta skraca czas przyznawania pieniędzy. Decyzję o udzieleniu kredytu wydaje wówczas wiceprezes banku na dany region, w tym przypadku Johannes Linn. W normalnym toku rozpatrywania wniosków decyzję podejmuje cały zarząd.

— Generalnie tego typu pożyczka przyznawana jest w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące. Nadal trwają jednak rozmowy, nie można więc mówić o konkretach — uważa Krystyna Milewska z oddziału Banku Światowego w Polsce.

Razem z pieniędzmi przekazanymi Polsce w październiku przez agendę rządu amerykańskiego — United States Agency for International Development (USAID) — biuro pełnomocnika rządu ds. reformy emerytalnej ma około 6 mln USD (20, 82 mln zł) na przeprowadzenie kampanii. USAID przekazał darowiznę rządowi polskiemu na opracowanie koncepcji kampanii informacyjno-edukacyjnej, jej organizację, przygotowanie materiałów promocyjnych i informacyjnych. Kampanię reformy emerytalnej dla rządu przygotowuje agencja reklamowa Corporate Profiles oraz agencja public relations Profile.