Szwajcaria postrzegana jest jako symbol gospodarki, kultury i stabilności społecznej w ogarniętym kryzysem świecie.
- Jest to przykład, że kultywowanie zasad wolności, tolerancji, przejrzystości i dbałości o środowisko mogą wzmocnić markę kraju, nawet w trudnych ekonomicznie czasach - powiedział Chris Nuro, prezes FutureBrand.
Country Brand Index bada postrzeganie danego kraju w świecie, jego kulturę, przemysł, gospodarczą aktywność oraz inicjatywy publiczne.
W tym roku CBI przepytał 3600 osób, zarówno biznesmenów jak i turystów, z 18 państw: USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji, Turcji, Rosji, Brazylii, Argentyny, Meksyku, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Indii, RPA, Japonii, Chin, Hongkongu i Australii.
Na drugim miejscu znalazła się Kanada, które po dwóch latach straciła pozycję lidera. Kanada aktywnie zarządza swoją marką. Kraj choć nie jest postrzegany jako potęga, to na jego korzyść przemawia dbałość o obywateli.
Ostatnie miejsce na podium zajęła Japonia, które historycznie posiada silną markę. Jest niezwykle popularnym celem podróży, również biznesowych. Ponadto imponuje swoją odpornością i tym jak poradziła sobie po mających miejsce kilka lat temu kataklizmach.
Pełny ranking:
1.Szwajcaria
2. Kanada
3. Japonia
4. Szwecja
5. Nowa Zelandia
6. Australia
7. Niemcy
8. Stany Zjednoczone
9. Finlandia
10. Norwegia
11. Wielka Brytania
12. Dania
13. Francja
14. Singapur
15. Włochy
16. Malediwy
17. Austria
18. Holandia
19. Hiszpania
20. Mauritius
21. Irlandia
22. Islandia
23. Zjednoczone Emiraty Arabskie
24. Bermudy
25. Kostaryka